/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
speedfight motor
Fra : cirkeline
Vist : 945 gange
500 point
Dato : 08-01-06 15:05

har en speedfight som snart runder 50000km uden problemer med motoren.
Skal man lade den køre til den eksplodere eller skal man skifte stempel?
hvilken scooter køre med samme motor som peugeot speedfight ac fra 1998?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-01-06 15:18

jeg tror da nu ikke at den vil "eksplodere"
Det som med tiden kan blive aktuelt er vel lejer -stempel -ringe osv ....Men hvorfor ikke vente til det er nødvendigt og så bare gøre den nødvendige service som må gøres...
Jeg synes da at det er flot at den har kørt så langt uden problemer ...
mvh sverola

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-06 15:40

Du skal bare lade den køre, så længe den har let ved at starte, men lave de nødvendige serviceting, som:
Rense luftfilter, skifte olie på bagtøjet, skifte tændrør, og altid have olie nok i oliebeholderen, mm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 09-01-06 20:40

Bare lad den køre, men overhold dine service.
Havde en vandkølet Speedfight med 70 ccm tunsæt, der kørte 45000 km uden problemer inden jeg solgte den. Kørte knap 60 km på den om dagen. Jeg brugte en extra "slat" olie i benzinen. Og jeg brugte kun kvalitetsolie til 100kr/L
Held og lykke med "kværnen"

Kommentar
Fra : cirkeline

Dato : 04-12-06 19:19

er der en anden type scooter som køre med den samme motor som min speedfight 1998 luftkølet?