/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilimport
Fra : 1anne
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 08-01-06 00:06

Hej
Jeg har en golf cabriolet som skal på danske plader, men gearkassen er desværre gået i stykker...
Kan man få "rabat" på registreringsafgiften når gearkassen ikke virker?? Skal bilen synes før afgift skal betales eller hvordan er rækkefølgen...?

På forhånd mange tak for hjælpen.

med venlig hilsen Anne

Kommentar
Fra : krazy

Dato : 08-01-06 00:13

Ja bilen skal synes og vejes inden du kan få den indregistret i danmark...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 00:30

Rækkefølgen er ligegyldig, du kan godt betale afgiften før bilen synes, du kan alligevel ikke få plader før afgiften er betalt.

Men du kan også syne den først og betale afgiften senere, men det er der jo ikke nogen fordel i, netop fordi du ikke kan få pladerne alligevel.

Og du får ikke rabat fordi gearkassen er i stykker, for afgiften beregnes ud fra køretøjet i køreklar stand.

Man har en standardtakst for forskellige modeller og årgange, som afgiften beregnes ud fra, og så skal den evt. besigtiges, hvor det vurderes, om der er ting der kan ændre beløbet, f.eks. ekstaudstyr o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-01-06 10:44

Hej Anne.....
Her er en link sm meget godt beskriver hvordan du går frem http://bilimport.tkrath.dk/
I stedet for at jeg kommer med div forklaringer tror jeg det er bedre at du tager kontakt med ham som har skrevet denne link eller de som henvises til der........ De har trods alt erfaring på området...
Håber det var til lidt hjælp

Mvh sverola

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-01-06 18:59

Din bil skal være i en stand så den kan gå igennem syn og mig bekendt skal den kune køre for at blive synet,men du kan jo godt kontakte thomas krath.
Da jeg importerede fungerede det således toldsyn og normalt syn i et samlet modul pris 800 kr..
Derefter til told og skat for betelinmg af depositum,husk de bestemmer hvor stort et depositum der skal lægges..
Til told og skat medbringes synspapire + toldsyns papire..
Glemte lige at jeg osse skulle have bilen vejet hos en vejerbod...
Mvh Alex

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 22:32

Citat
Til told og skat medbringes synspapire + toldsyns papire..

Det er så kun hvis du syner bilen først.

Hvis du vælger at betale afgiften først inden du syner bilen, skal du kontakte dit lokale toldkammer.
Så får du sendt en forespørgselsblanket som skal udfyldes og sendes til toldkammeret sammen med en kopi af bilens originale udenlandske registreringsattest.
Så får du kort tid efter at vide hvor stort et beløb der skal deponeres.

Når du så har indbetalt beløbet, er der mulighed for, at man efterfølgende vil se bilen for nærmere vurdering.
Alt efter bilens stand, kan man så være heldig at få penge tilbage, men også det modsatte, at der skal betales mere.

Så er reglen sådan, at hvis man ikke mener det er acceptabelt at skulle betale ekstra, kan man vælge at droppe at få indregistreret bilen, og få alle pengene betalt tilbage...men KUN hvis du IKKE har fået plader på den.

Hvis du først har plader på, er det bare at betale og se glad ud

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-06 22:34

Og lige en ting:

Golf Cabriolet er hammerdyre at betale afgift på.
For en Cabriolet koster på danske plader 3-4 gange så meget som en alm. Golf

mvh dova