/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk mellem to computer
Fra : mokosk
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 07-01-06 16:04

Hejsa.

Jeg har en HD-jeg skal have tømt, da der er en fejl på den.
Denne sidder i min stationære pc, og jeg vil gerne flytte den data der er på HDen over på min bærbare pc. Kan jeg skabe en netværksforbindelse mellem disse to computere, så jeg kan overføre denne vej?

Begge computere har både trådløst og almindeligt netværk, og jeg har et cross-over kabel. Er der nogen der kan fortælle mig den nemmeste måde at løse mit problem?

Mvh

mokosk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 16:09

Det letteste er vel at gå ind under Start > Netværksforbindelse og under Netværksopgaver trykke på Konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk og så køre netværksguiden der!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-01-06 17:52

du skal bare sætte krydser kablet i de to computere.

derefter laver du en ip addresse mellem, det er meget simpelt
hvis du ikke ved hvordn du laver ip addresser så bare spøtg

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-06 18:40

det nemmeste er som tedd siger bare kør guiden opret et mindre hjemme og kontor netværk. så kan de se hinanden. Den hd du så skal have tømt skal du højreklikke på og vælge deling, da den jo skal være delt for at kunne ses fra den anden. Så går du på den bærbare og åbner den i netværksteder, finder den delte hd og overfører de filer du vil have overført