/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Driver til Medion 9725 digital kamera
Fra : john.s
Vist : 987 gange
40 point
Dato : 14-11-02 22:58

Jeg har lige anskaffet et Medion 9725 digital kamera med tilhørende drivere til PC og Macintosh (jeg bruger begge dele). Det viser sig imidlertid at ingen af dem kan bruges, Medions hotline har erkendt problemet med deres drivere og lovet at sende nye men intet sker.
Jeg har hentet Medion 9700 driver til PC på deres hjemmeside og den virker udemærket, men driveren til Macintoshen virker ikke, er der nogen der kan give et godt råd til hvordan den kan komme til at virke?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 00:13

"john.s" wrote:

> Jeg har hentet Medion 9700 driver til PC på deres hjemmeside
> og den virker udemærket, men driveren til Macintoshen virker
> ikke, er der nogen der kan give et godt råd til hvordan den
> kan komme til at virke?

Min erfaring er, at der ikke er ret mange digicams
fabrikanter, som leverer nogle gode USB-drivere til Mac,
der bliver ikke ofret noget på at skrive en ordenlig kode,
så der er næsten altid et eller andet problem.

Køb en extern USB-kortlæser hos en Mac-forhandler, så er
du sikker på at få en der virker 100% sammen med Mac'er,
og du skal være svært uheldig, hvis den ikke også virker
sammen med Windows PC'er.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-02 17:07

Har selv haft et lignende Medion kamera for få måneder siden, det måtte til rep. efter en uge fordi det "frøs". Da jeg havde ventet en md. på at få det retur, så købte jeg et Medion magen til i en anden butik, -med henblik på, at lade det første gå retur, når det engang dukkede op. Nr. 2 Medion "frøs" også, og jeg fik det byttet til butikkens sidste af samme model..... Det "frøs" også. Så fik jeg pengene tilbage og gik over og købte et Casio QV 4000 i Bingo i stedet. -Også til en rimelig pris, 5500kr. Nå, men sjovt nok, så var der kortlæser på tilbud ved det første kamera, så jeg havde ikke brug for at bakse med drivere, -gudskelov. Og kortlæseren fungerer stadig upåklageligt til mit nuværende kamera, som jeg er meget glad for. Jeg håber for dig, at man har fået løst problemet med de frysende kameraer... -Men køb en kortlæser, det er absolut en god ide.

Kommentar
Fra : erikfogh

Dato : 04-01-03 17:33

Til: John.S

Kunne du venligst give mig adressen på Medions hjemmeside, da jeg har samme problem - ikke at kunne loade billeder til PC.
Jeg får fejlmedd. "Kan ikke finde digitalt kamera". Måske ligger fejlen andet sted?

Erik F.M.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-01-03 18:17

Hej Erik ...

Du skal nok her ind ...

http://download.medion.de/medion.de/treiber/treiber.html

Du er i hvert fald tæt på ... held og lykke

Med venlig hilsen
Keld Gydum

--
Keld Gydum
9900 Frederikshavn
E-mail: gydum@mail.dk
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Kommentar
Fra : allanmortensen

Dato : 06-01-03 11:29

Tak for hjaelpen til at finde en driver til MD 9725, som virker !!
Jeg foreslaar, at I alle sender information ind til Medions danske forhandler vedr. driverne til MD 9725, som ikke virker.
Send ind paa

hotline@compare-support.dk

og bed dem om for det foerste at reparere driveren, samt at oplyse paa den engelske og tyske hjemmeside om, at man faktisk kan downloade driveren til MD 9700 og bruge den i stedet. Det er vel det mindste Medion kan goere, naar de nu ikke kan finde ud af ligefrem at loese problemet.

Med venlig hilsen
Allan Mortensen
allanmortensen@poczta.onet.pl

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 11:22

Tusind tak for hjaelpen. Driveren til 9700 virker udmaerket som angivet.
Fantastisk, at Medions hotline ikke kan hjaelpe med noget som helst. Maa
jeg foreslaa, at I alle skriver til Medions danske hotline paa adressen:
hotline@compare-support.dk

og beder dem rette fejlen med driveren samt saette oplysning om den
midlertidige loesning med driveren til 9700 paa den engelske og tyske
hjemmeside. Jeg sender selv en saaden mail af sted i dag!!

Allan Mortensen
allanmortensen@poczta.onet.pl

"john.s" skrev d. 14-11-02 22:58 dette indlæg :
> Jeg har lige anskaffet et Medion 9725 digital kamera med tilhørende
> drivere til PC og Macintosh (jeg bruger begge dele). Det viser sig
> imidlertid at ingen af dem kan bruges, Medions hotline har erkendt
> problemet med deres drivere og lovet at sende nye men intet sker.
> Jeg har hentet Medion 9700 driver til PC på deres hjemmeside og den
> virker udemærket, men driveren til Macintoshen virker ikke, er der
nogen
> der kan give et godt råd til hvordan den kan komme til at virke?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : erikfogh

Dato : 09-01-03 19:49

Mit kamera hedder Medion MD5995 og jeg har downloaded driver til 9700, men det virker ikke. Jeg har set andre, som har fået et godt resultat på model 9725.
Vi er tre i familien, som har købt et Medion digital kamera af samme model. Vi har alle tre haft adgang til kameraet på PC og set de dejlige billeder, - men pludselig (efter årsskiftet) virker det ikke mere.
Uanset hvad vi gør med ny driver og geninstallering af software, er det umuligt at få kontakt til kameraet.
Er der nogen som har et lignende tilfælde?
Jeg gider snart ikke forsøge mere, så hvis der ikke er en hurtig løsning bliver kameraet sendt retur til Aldi.
Det er bare så ærgerligt, da det er et godt kamera.

Hilsen
Erik Fogh

Kommentar
Fra : charles2

Dato : 12-12-03 04:55

Hvis jeres Medion 9725 ikke findes af Windows XP, så er det formentlig fordi der er fundet en forkert driver under installationen.
Hvis du går ind in windows kontrolpanelet under System - Hardware - Enhedshåndtering, så kan du finde kameraet og opdatere driveren.
Du skal vælge at du selv vil henvise til driveren, og så viser du hen til CD drevet hvor du har indsat Medion CD'en.
Når du så har fået installeret den rigtige driver, og Pc'en har genstartet, så virker det!!

Annuller spørgsmålet
Fra : john.s

Dato : 08-01-07 19:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål