/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hætte til kontakt
Fra : robse
Vist : 1409 gange
50 point
Dato : 06-01-06 12:38

Hejsa

Et spørgsmål fra en som INTET aner om el og tilbehør.

Jeg er næsten 100% på at man kan få sådan en dims til at sætte ned over sin stikkontakt, så den ikke kan slås fra. Jeg har en stikkontakt som meget gerne altid skal være tændt, da den går til noget IT, og derfor vil jeg gerne have en form for en hætte på den som sikrer imod at en eller anden støder ind i den og slukker den, eller at et barn synes det kunne være skægt lige at trykke på kontakten.

Jeg gider ikke have et grimt stykke tape på, som man ser mange steder, da jeg synes det ser elendigt ud. Derfor håber jeg at en eller anden kan give mig svaret på hvad sådan en dims hedder, og evt. linke til en et sted på nettet.

PFT

Robert

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 06-01-06 12:54

LK FUGA indsats afbryder korrespondance for nøgle pladceres over en LK FUGA indsats stikkontakt.
Du kan finde det på www.lk.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-06 12:57

Jeg har før i tiden brugt at sætte en fjeder under vippetangenten, men nu bruger jeg i stedet at udskifte til stik som denne: http://www.elbutik.dk/detaljer.php?niveau2=11000&niveau3=11200&a4=101&a5=2&a6=70

Kommentar
Fra : lally

Dato : 06-01-06 13:01

hej.

hvad med at mont. en stik u afbryder pris 65 kr

hilsen lally

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-06 14:05

Kan køber hos Harald Nyborg for 10 kr. Har selv købt en til at sætte hen over den ved fryseren.
Jeg kan ikke lige finde en på nettet, men det er en plastpalde i samme farve som kontakten, med 2 huller til stikkene og så en forhøjning til kontakten. Det er lige før jeg tror den lokale isenkræmmer også har dem.

En ny kontakt uden afbryder koster 60 - 80 kr, så det er nemmere og billigere at købe en dækplade.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-06 14:22

Man kan købe sådan en flad dims som skal imellem stikkontakt og den ledning man sætter i.
Så kan der ikke slukkes.

Jeg bruger dem bl.a. ved fryseren.

Mener de er købt i Harald Nyborg til meget små penge, måske en tier pr stk.

Men de kan så kun bruges ved de nyere stikkontakter, dem hvor tænd/slukknappen er dem der er lige så brede som hele stikkontakten.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : robse

Dato : 06-01-06 15:25

Tak for svaret thulin.