/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
iso fil
Fra : Godgaard
Vist : 441 gange
40 point
Dato : 14-11-02 14:01

Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen".
Jeg har prøvet med den nye version af windows comander, men det vil ikke. Jeg har winXp og 324 ram. Hvordan får jeg filerne frem, så de kan ses?

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 13:53

Godgaard wrote:
> Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne
> den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i
> hukommelsen".
> Jeg har prøvet med den nye version af windows comander, men det vil
> ikke. Jeg har winXp og 324 ram. Hvordan får jeg filerne frem, så de
> kan ses?
>

Hvis det er en ISO fil, skal den ikke hedde .exe til efternavn. Og hvis du
vil se indholdet skal du hente et ISO mount program. Normalt brænder man
bare en ISO direkte ned på en CD, med et brænderprogram.

/David

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 14:20

Godgaard wrote:
> Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne
> den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i
> hukommelsen".

Det kunne være en iso-fil som er pakket med winzip og lavet til en
selvudpakkende .exe-fil. Den passer selvfølgelig ikke i hukommelsen når
den er så stor, men den burde kunne pakkes ud igen med winzip.

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 14-11-02 15:10

Prøv at brug deamontools
Den laver et virtuelt cd drev på din computer, så du kan se
indholdet, og evt. brænde det ned....

http://www.daemon-tools.org/cgi-bin/Scripts/daemon.pl?daemon323.exe

/Philip

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 14-11-02 15:12

Når man brænder filen, f.eks ved Nero, vil det så pakke sig selv ud? Min brænder kan kun brænde til 650 mb. Kan jeg opdater den, så den kan brænde højre?

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 14:23

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Godgaard wrote:
>> Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne
>> den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i
>> hukommelsen".
>
> Det kunne være en iso-fil som er pakket med winzip og lavet til en
> selvudpakkende .exe-fil. Den passer selvfølgelig ikke i hukommelsen
> når den er så stor, men den burde kunne pakkes ud igen med winzip.

Hvis der ikke er nok fysisk hukommelse bruger Windows blot virtuel
hukommelse i form af sin swapfil. Hvis man har sat den til 0 eller man
f.eks. har en meget lille harddisk, kan man godt få problemer. Ellers ikke.

/David

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 14-11-02 15:22

Er her lige igen. Er der mulighed for et godt iso mount program. Jeg har lige prøvet Deamon, hvilket jeg ikk' fatter en meter af.
Og hvor kan det hentes?

Godgaard

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 40 point
Dato : 14-11-02 16:00

Hej Godgaard,

Deamon tools er nu et ret godt program... og så er det gratis...

det du gør er når du har installeret den, er du går ned i systemtray (der hvor klokken bl.a. er) og højreklikker på ikonet til Deamon Tools... her går du så hen til punktet "Virtual CD/DVD" i menuen der kommer frem... herefter vælger du "device et eller andet" --> og så "mount"...

når du har valgt "Mount", åbnes der en menu a la åbn en ny fil/dokument som i f.eks. word, for at relatere det til noget kendt... her gør du så som ved en hvilken som helst anden fil... du ska' bare gå ned til den mappe og så markere din ISO-fil... trykke OK og vupti har du en ny virtuel CD-rom drev med din ISO-fil som CD-rom... herfra har du så forskellige valg muligheder...

du ka' f.eks. først se hva' der er på og om det er noget værd... og hvis du har plads nok bare bruge den fra dit virtuelle CD-rom drev... eller du ka' så lave en CD til CD brændning...

ang. Deamon Tools er der her en Online Manual til den... -->
http://www.daemon-tools.org/daemon.htm

der findes dog også andre muligheder... f.eks. ISO-Buster... med den ka' du kigge eller "pakke" din ISO fil ud... -->
http://www.smart-projects.net/isobuster/

CloneCD ka' hjælpe, hvis en CD til CD brænding ikke vil lykkes... men det er et shareware program... -->
http://elby.ch/english/products/clone_cd/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 17:04

Hvad har en ISO fil at gøre med hardware?

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Godgaard <Godgaard.news@kandu.dk> wrote in message
news:OZMA9.4580$HU.560451@news010.worldonline.dk...
> Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne
> den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i
> hukommelsen".
> Jeg har prøvet med den nye version af windows comander, men det vil
> ikke. Jeg har winXp og 324 ram. Hvordan får jeg filerne frem, så de kan
> ses?
>
> Godgaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 17:37

> Hvad har en ISO fil at gøre med hardware?
>
> Devast8or
>

At han troede det var hans RAM den var gal med

**TwN**

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 18:59

Hvordan kan ens manglende viden om håndtering af ISO filer få en til at tro
ens RAM ikke virker?

Devast8or - confuzzled...

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

**TwN** <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
news:3dd3dedf$0$1507$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> At han troede det var hans RAM den var gal med
>
> **TwN**
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:07

> Hvordan kan ens manglende viden om håndtering af ISO filer få en til at
tro
> ens RAM ikke virker?
>
> Devast8or - confuzzled...

Det ved jeg ik... det var bare lige et hurtigt svar
Men fuck det... jeg gidder ik at diskutere(igen), hvorvidt det er OT, eller
ej...

**TwN**

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:22

Ok, det er så iorden :). Jeg ville også bar elige om der var noget jeg havde
misset.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

**TwN** <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
news:3dd3e645$0$63869$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Det ved jeg ik... det var bare lige et hurtigt svar
> Men fuck det... jeg gidder ik at diskutere(igen), hvorvidt det er OT,
eller
> ej...
>
> **TwN**
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:21

Prøv bare at loade den med deamontools. Det har virket før ved mig
"Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:OZMA9.4580$HU.560451@news010.worldonline.dk...
> Jeg har downloadet en iso.exe fil på 731mb, men når jeg prøve at åbne
> den skriver den " Programmet er for stort til at passe ind i
> hukommelsen".
> Jeg har prøvet med den nye version af windows comander, men det vil
> ikke. Jeg har winXp og 324 ram. Hvordan får jeg filerne frem, så de kan
> ses?
>
> Godgaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:26

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
news:vQRA9.6966$HU.623628@news010.worldonline.dk...
> Ok, det er så iorden :). Jeg ville også bar elige om der var noget jeg
havde
> misset.

Ja du har misset hvordan man citerer, nemlig efter det man svarer på.

mvh
Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 19:30

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
news:3dd3eadf$0$15055$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> news:vQRA9.6966$HU.623628@news010.worldonline.dk...
> > Ok, det er så iorden :). Jeg ville også bar elige om der var noget jeg
> havde
> > misset.
>
> Ja du har misset hvordan man citerer, nemlig efter det man svarer på.

Det var vist noget sludder:
Svar under det, du svarer på, så var den der vist

mvh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 08:38

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
news:qOPA9.5901$HU.591624@news010.worldonline.dk...

> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"

> Hvad har en ISO fil at gøre med hardware?

Spørgeren bruger Kandu.
De har ikke lige så mange grupper som der er på usenet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 21:06

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
news:3dd3ebb1$0$2579$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Svar under det, du svarer på, så var den der vist

Det fatter han ikke... Derfor er han endt i mit killfilter...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Godkendelse af svar
Fra : Godgaard

Dato : 15-11-02 10:41

Tak for svaret strarup. Jeg har brugt iso-buster og det virkede.

Godgaard