/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra AUX - kassettebånd ?
Fra : Bolbroe1721
Vist : 1727 gange
50 point
Dato : 03-01-06 19:43

Jeg har en computer med en masse sange på jeg gerne vil have ned på kassettebånd. Mit minianlæg med kassettebånd i er tilsluttet til computeren via AUX. Kan man overspille til bånd på denne måde ? Og hvordan ?

mvh.
Bolbroe1721

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 03-01-06 21:11

Båndoptagere i minianlæg plejer bare at optage den lydkilde der spiller på det gældene tidspunkt..

Sæt et bånd i anlæget. Tryk record. Og sæt computeren til at afspille...

Så bliver det ikke meget nemmere

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 03-01-06 23:02

Har jeg prøvet, men kan ikke trykke record knappen ind

Jeg kan godt trykke rocord knappen ind, når jeg blot skal overspille fra CD

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 25 point
Dato : 04-01-06 08:16

Skal du optage fra båndoptager, pladespiller mv. kan du evt. benytte dig af den artikkel som står skrevet i Datatid Nr. 12 december 2005 samt af det software som ligger på den medfølgende CD. Du kan se lidt om det på http://datatid.jubii.dk/xpmagasinet.aspx
Hygge
Søren

NB:
Du kan evt. læse mit gamle indslag fra 2003 på http://www.kandu.dk/Tip3398.aspx
Det direkte link til "how to do" er http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 04-01-06 12:40

Jeg har musik liggende på min bærbare computer. Computeren er koblet til mit anlæg, så jeg kan høre musik. Dette sker over AUX.

Mit mål er, at få musikken fra min bærbar ned på et kassettebånd. Problemstillingen er den, at jeg ikke kan trykke record-knappen på mit anlæg ned, når jeg vil optage.

Ps. CLAN: Tak for det flotte dokument du har skrevet omkring overførelse, men jeg kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-01-06 13:24

Jeg vil hermed vove den påstand at dit kassettebånd er skrivebeskyttet (tappen knækket af på bagsiden af kassetten - fix med tape), eller at du har fejl / problemer med din kassetteoptager - prøv med en anden.

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 04-01-06 13:30

Tak for svaret CLAN.

Jeg fandt dog selv ud af problemet og fik det løst, men jeg tildeler dig pointene pga. de gode svar (også selvom de ikke passede helt til)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-01-06 19:22

Jamen jeg takker og bukker
Det var ved et rent tilfælde, at jeg så dit svar / accept... der er åbentbart lidt "rod" i det nye Kandu's mail system, men det var der jo også i det gamle
Det vigtigste var / er at du fik løst problemet