/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udlejning?
Fra : food_life
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 03-01-06 17:31

Jeg har en lejlighed (4 værelser) som jeg gerne vil leje ud; har tænkt på fremleje i to år for at kunne komme ud
af udlejningssituationen igen, hvis der bliver behov for det; Men vil dog hellere leje ud for længere tid!
Spørgsmålet går på om en udlejet lejlighed kan sælges og om en eventuelt ny
lejer kan opsige lejemålet for selv at flytte ind i lejligheden?

Det er jo ikke sikkert at jeg har råd til at beholde den altid!

mvh

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-01-06 17:35

Du kan nævne i lejekontrakten at ved et evt salg må lejligheden fra flyttes ...Dog med x antal måneders opsigelse..

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 03-01-06 17:37

Holder det i følge lejeloven?

mvh

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-01-06 17:41

Hej
Tror du skal tale med en advokat.
Der gælder specielle regler for det.
Går ud fra det er en ejerlejlighed...
Du skriver også om en ny lejer kan opsige, ham der bor til fremleje !!!!!!!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-01-06 17:45

Hej food_life

Jeg kunne godt tænke mig at spørge om hvor den lejlighed ligger ?

Og hvad indskud samt månedlig leje er !

På forhånd TAK !!!

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-01-06 17:45

Hvis det alligevel er en lejlighed du overvejer at sælge, så sælg den nu istedet for at ryge i en masse problemer med
lejere som det kan være svært at komme af med.

nej, en ny ejer kan ikke umiddelbart bede en lejer om at flytte fordi han selv skal bruge det.
Der er altid en vis opsigelsesfrist, og det kan man ikke komme udenom.
Og på de betingelser, kan en lejlighed være svær at sælge.

Jeg er ikke engang sikker på, at det er gyldig opsigelsesgrund, at man selv vil benytte lejligheden.

Du kan udleje den tidsbegrænset, men sørg for, at få kontrakten udfærdiget rigtigt, for ellers er den ikke gyldig.

Og med hensyn til tidsbegrænsning, er der visse ting, f.eks. at hvis nu ikke lejer flytter til den angivne dato,
og du ikke gør en masse indsigelser mod det, er der noget med, at det opfattes som en accept af,
at lejemålet fortsætter efter de normale regler for ikketidsbegrænset udlejning.

Læs evt. mere i lejeloven på http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0034729.htm

mvh dova

Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-06 18:09

Det kan man gordt.

Det kræver bare at det er oplyst i lejekontrakten at der er en ejerlejlighed og at ejeren selv skal bo i lejligheden

Der er så 1 års opsigelse.§86stk2

H2

§84b / §83a

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/lovsamling/lejeloven.html

PS: Få en der har fåstand på at lave lejekontrakt til at lave den....

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 03-01-06 18:28

Tak for svaret H2.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 03-01-06 20:10

Det var så lidt....