/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forhindre revne i forrude i at "løbe"?
Fra : cristian2
Vist : 5991 gange
20 point
Dato : 23-12-05 14:54

Der er kommet en lille revne i min forrude på min bil. Jeg vil skifte forruden til sommer og i samme forbindelse få lavet noget rust omkring forrudens gummiliste (det skal helst vente til vejret bliver varmere). Hvad gør jeg for at for hindre at revnen ikke "løber" ind til da?
Kan man bore et lille hul der hvor revnen slutter - hvilket bor kræver det i givet fald?

Eller skal det gøres på en helt anden måde?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-12-05 15:05

Du kontakter f.eks. mobilglas - de kommer ud og reparerer ruden for et mindre beløb.

http://www.mobilglas.dk/

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-12-05 15:06

PS - du skal ikke begynde at lave huller - det bliver det kun værre af. Vand i hullet + frost = endnu større skade.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 23-12-05 15:17

Køb noget kontaktlim og påfør det på glasset.

Du skal smøre limen på, hvor revnen ender. På den måde kan du ikke hindre, at revnen løber, men du kan forsinke processen væsentligt.

Jeg har haft gode erfaringer med den metode.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-12-05 16:01

mobilglas, ingen tvivl. De er billige, gode og så kommer de hjem til ens egen adresse og laver sagerne...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 20 point
Dato : 23-12-05 17:04

Sidst jeg havde en revne i forruden, fik jeg en glarmester til "stopskære" revnen. Han lavede en ridse uden om revnen fra kant til kant, og det var det.
Hilsen Pims

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 04-01-06 10:14

Tak for svaret pims.