/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil til 50.000
Fra : nillenolle
Vist : 776 gange
100 point
Dato : 19-12-05 11:35

SÅ er jeg gået igang med at undersøge bilmarkedet! - Vi vil gerne købe en stationcar til max 50.000. Har fået anbefalet vw eller toyota - Er selv mest til Vw Golf.
Det vi nu er i tvivl om er hvad man skal vægte højest!
Vi har fundet 2 ens biler, som kunne være en mulighed - Den ene har kørt 170.000, og koster 44.900 og er fra april 95 og har dob. airbag, abs, servo, nysynet, alufælge. Den anden har kørt 300.000 og koster 39.800 og er fra august 94 og har el-soltag, aftagl. træk, c.lås, tagræling, tågelygter, servo, nysynet,(22.11.05), CD/radio, tonede ruder, Golf 4 lygter, Model EUROPE, Bakkecensor, SUVO rustbehandlet
Det vi nu er HELT VILDT i tvivl om er, hvad vi skal vælge (Vi kikker dog også om der skulle være andet på markedet!) - Men hvad skal man gå efter. - Den billige pris og de mange kilometer eller den lidt dyrere og de få kilometer!

Hvis I andet på hjerte omkring brugte biler vi jeg også gerne høre det!

Tak
Pernille

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-05 11:54

Du skal interesserer dig mest for hvor meget den har kørt, men igen, hvis den der har kørt langt altså lange ture og ikke bykørsel, er det ikke helt så opslidende på bilen, da den derved bliver driftvarm. Men ellers når du kikker brugt, er det vigtigt at alle service er overholdt, at undervognen er blevet Pavabehandlet

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 19-12-05 12:14

Er det bare mig eller har du ikke skrevet hvad det er for brændstof de kører på - hvis det er diesel, betyder km ikke helt så meget. Skriv lige hvad det er for nogle.

bil24

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 14:09

Jeg synes rust er det vigtigste - det er ikke meget ved at stå med en god motor i en rustbunke, en frisk bil med en opslidt motor kan repareres.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-12-05 15:23

en bil der har kørt 200000 km behøver ikke være slidt op. se lidt på hvor langt den kører på literen, og spørg f.eks hos fdm hvad der er et godt køb. hvis ikke du er medlem af fdm, kunne du jo melde dig ind. de har brugtbiltest i hvert nummer, og er ret grundige med deres undersøgelser. ifølge fdm er en toyota en af de biler der holder mindst på værkstedet. vw er ikke særlig langt oppe på den liste. reservedelspriserne betyder også en del, og køreegenskaberne er jo heller ikke uvæsentlige. men alle disse ting kan jo være ligemeget hvis i ikke kan lide at køre i bilen. der er i sidste ende kun jer selv der kan sige, hvad der er godt og skidt, og uanset hvad i køber, kan i blive godt og grundigt snydt, hvis i ikke passer på. som fdm-medlem kan man køre ind på et testcenter med bilen og få den meget grundigt gennemgået, og så bagefter gå til forhandleren og få udbedret evt. fejl på garantien. for husk lige at få 3 og også gerne 6 mdr garanti på bilen.
lige til sidst, det er ikke gratis at få bilen testet hos fdm. det koster godt 1800 kr, men så får den også et 3 timer langt eftersyn, og der er ikke noget der undgår deres opmærksomhed. de penge kan være meget godt givet ud, hvis du finder alle fejlene inden garantiperiodens udløb, og så får forhandleren til at udbedre dem. hvis det er en ordentlig forhandler du køber hos, er der helt sikkert ingen problemer hermed. personligt ville jeg i øvrigt ikke vælge vw, peugeot og citroen. specielt de sidste 2 har der været mange problemer med.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-12-05 17:39

Jeg ville uden at blinke have valgt den med lavest kilometer på klokken...Prisforskellen er ikke stor i forhold ...Du må altid have i tankerne at den som har kørt 170000 km har 130000 km mere at køre før de har kørt lige langt og det svarer vel ca til 6 år?? Det er jo ikke bare motoren som har kørt de km det er hele bilen -dvs gearkasse -drivaksler osv osv...
Prøv en tur i begge biler og se om i mærker forskel ....Jeg købte selv en frikørt taxa engang ,,,denne kørte som en drøm de første to år men så kom reparationerne lidt efter lidt ...Rust var ikke problemet men alt andet var slidt og måtte skiftes ...Så for mit vedkommende køber jeg aldrig mere bil med mange km på klokken...

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 19-12-05 18:51

De kører begge på benzin og den med den korteset kilometer ender i sidste ende på 53.000, men så får vi også 24 mdr. forsikringsgaranti (Nogle forskellige ting i motor og andre steder) - men til gengæld står der at den er med vinterdæk, hvilket forhandler nu trækker tilbage, så vi skal betale ekstra 3000. Den med de 300.000 har vi ikke prøvekørt endnu, men regner med at gøre det i løbet af ugen og her er der ikke meget andet end den lovpligtige garanti/reklamationsret. Til gengæld er der de der småfinesser, som er lidt lækre og bilen er importeret fra Tyskland. Dog er der en lille bule på bagklappen, og vi kan få en 1,6 motor med for 2500, til den dag vi evt. får brug for den!! (Dermed ikke sagt at vi skal have den, men det er da rart at vide at en ny motor ikke koster mere end 2500-3000)
Nå....Det er 17me så svært at finde ud af, hvornår det er den rigtige bil man står overfor! - Men vi må jo bare blive ved til vi finder den!
Tak for indlæg - vi læser ivrigt alt hvad der står!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-12-05 19:00

Har du et link til de to biler?? Det kunne være interessant at se de og hvad forhandler skriver

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 19:22
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 19:26
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 19:35
Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 19-12-05 20:47
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-12-05 21:44

Jeg ville valgt bilen med lavest kilometer.Det er meget større tjans for at den der har kørt 300000 vil måtte stå mere på værksted enn den med lavere kilometer.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 19-12-05 23:10

Hvis jeg skulle vælge mellem de to, ville jeg ta' den med laveste km.
Men måske ville jeg ombestemme mig efter en prøvetur. Den der har kørt mest, kører måske bedre end den der har kørt mindst. Ta' ud og prøv en masse forskellige biler. Ta' dem ud hvor der er plads og gi' dem en spand kul, dog uden at mishandle dem. Ta' nogle skarbe sving og vendinger og mærk efter om den føles rigtig og om der kommer mislyde nogen steder fra. Og prøv til slut at presse prisen lidt, selv om den står til 50000 kan den måske fås til 45000 Held og lykke med det.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-12-05 02:18

Jeg kan ikke lide, at forhandleren af den dyre ændrer betingelserne undervejs.

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 21-12-05 11:55

Har set på dem begge - måske skulle du i virkeligheden prøve at se på et par stykker mere inden du beslutter dig. Der kan købes pænt meget bil for 50.000 kr. Billeder er taknemmelige og de ser da fine ud.
Som hjkofoed siger - at forhandleren ændre betingelser er et dårligt tegn.

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 22-12-05 09:32

NU har vi så prøvekort den billie og haft den hos en mekaniker som vi kender og han fandt hurtigt forskellige problemer såsom at dørene hang, udstødningen var løs, og stiveren under bilen var mere eller mindre væk mogle steder! - Så den har vi også sroppet! - Nu må vi så se hvad vi ellers finder! - Vil lidt rundt i Sønderjylland for at kíkke (Det er her vi er på juleferie) og så ellers bare slå koldt vand i blodet - Så må jeg ta bussen det første stykke tid på arbejde! - Tak for gode indslag alle - Lukker spørgsmålet nu da det ellers bliver for langt - Håber på hjælp til den/de næste kuligheder i en anden tråd!

Godkendelse af svar
Fra : nillenolle

Dato : 22-12-05 09:34

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-05 09:35

nillenolle... det lyder fornuftigt nok, at i droppede den bil. Du vender bare tilbage, når du har fundet en anden

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-12-05 01:37

Hvor i landet bor I, når I ikke er på ferie.
Har en rigtig god mekanikker i Hårlev