/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårtab i klumper??? Er KUN 18år :-/
Fra : Sab_bj
Vist : 2395 gange
50 point
Dato : 19-12-05 01:06

Hej herinde...

Jeg er en pige på 18år, som er begyndt at tabe mit hår i klumper, ja jeg stopper faktisk vores afløb i badet... Hver morgen, aften og når jeg er i bad, så ryger der hårklumper af...

Jeg har prøvet at tage forskellige produkter, kure som skal styrke håret, men det hjælper intet... Jeg tager dagligt vitaminpiller, både multi, b g c...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre... Nogle foreslag?

På forhånd tak... :)

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 19-12-05 01:14

Stress og proteinmangel kan medføre hårtab

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-12-05 01:30

For at få ro i sjælen, synes jeg du skal gå en tur til din læge, han/hun ved meget om hårtab og kan råde dig meget mere kvalificeret end vi andre kan

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 19-12-05 02:23

Jeg kan ikke sige om Lægen kan hjelpe deg Jeg har haft problemet i 30 år efter en alvorlig sygdom .Lægen har ikke kunne hjelpe ,jeg har prøvet alt som kann tenkes .Men så vil jeg sige så skete miraklet .det heder Tahitian Noni Juice..I dag mener jeg du kan købe det i Matas .Du kan læse en masse om det på Nettet .Har du en tør hovedbund så smør den med Decubal fås på Apoteket Held og Lykke http://noniportalen.dk/default.asp?valg=Find%20Forhandler

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 05:42

Du skal en tur til lægen, naturmidler hjælper ikke på hårtab.
Der er stadig ingen her på kandu, som er kvalificeret til at udtale sig om sygdom.
http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=560&article=1386

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-05 08:13

Det kunne jo være her var en læge iblandt os *ss*Jeg havde selv et problem med at tabe hår for nogle år siden lægestanden vidste ikke hvad de skulle gører ved det de smurte mig ind i alskins salver så det så ud som om jeg altid lige havde været i bad (70erne = langt hår )og lige lidt hjalp det Til sidst overvejede de at bestråle mig oven i skallen og forklarede at de kunne styre hvor dybt de slog noget væv ihjel.Der stod jeg af og tænkte der måtte være en anden mulighed.Jeg havde hørt om nogle philiphinere der kunne noget med deres fingre Jeg fik kontakt med dem gennem en vens far der var kommet til skade i en ulykke og som gik til behandling hos dem Jeg fik lov at komme med og det var sådan lidt hemmeligt hvor vi skulle hen da de regnedes for kvaksalvere.vi kørte til et kæmpe sommerhus i nordsjælland et sted og der kom jeg under deres behandling hvor en smurte mig i hårkanten med noget salve medens en flok (elleve tror jeg der var) mennesker stod og holdt i massøren og mumlede noget .Jeg var ligesom på en lyserød sky og så skulle jeg bare rejse mig og gå så skulle det nok blive godt sagde de Jeg havde forinden fået en konvolut i hånden som man så kunne lægge penge i eller lade være j.Jeg lagde en 50 er i og tænkte så var det da ikke så slemt hvis det var snyd men men Det var det ikke jeg har aldrig haft det igen .Jeg har senere hen prøvet at få kontakt til dem igen pga af andre med problemer jeg gerne ville skaffe en plads men det har endnu ikke lykkedes mig at finde dem igen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 08:26

Sunowich,,,OK alt er muligt.
Men at tabe håret i "totter" tror jeg ikke man skal spøge med.
Ej heller prøve diverse "hårprodukter" da de kan gøre skaden større.
Det er sikkert en eller anden form for svamp i hovedbunden, der er nem at kurrere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-05 09:05

Det var også en svampeart a la arp som babyer også kan få som jeg havde Der sad ligesom kager oven på hovedbunden og når man kunne komme ind under den og hive røg håret af i en stor tot så der var en skaldet plet.
Mvh Sune
ps jeg var så samtidig i lærer som mekaniker **SS**

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 09:17

Sunowich,,,ja det er sg- hyggeligt hø/hø
Der er fakisk en sygdom, der hedder pletskaldethed.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 19-12-05 09:54

Hej Sab_bj!

Du er jo en ung pige på 18 år og det får mig til at tænke på om du evt. affarver håret. Det kunne nemlig meget let være grunden.

Kommentar
Fra : seksti2

Dato : 19-12-05 09:55

Kære Sab_bj
Som "postkort" nævner kan det være stress, men også én eller anden uballance i din krop. Spekulationer eller nogle af alle de hårprodukter som mange unge bruger idag.Farvning/affarvning, gelé eller skum samt hårlak. Selv hårchampo. Alt er med til at udtørre dit hår. Jeg vil også sige du skal gå til lægen og tage en snak om dit problem. Han kan foreslå at du nok skal en hudspecialist for at finde hvad årsagen er.
Hilsen fra seksti2

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-12-05 09:59

Det allerførste du skal gøre er, at gå til lægen. Hårtab kan være et symptom på andre ting, så det skal tjekkes.
Er der ikke tegn på anden sygdom, og hårtabet ikke stopper, har du den mulighed at prøve akupunktur. Der er en akupunktør i Jylland, der har specialiseret sig i hårtab, og hun har kunder, der kommer til hende fra udlandet på grund af hendes succes.
Med hensyn til vitaminer - hæng mig ikke op på det, jeg har ikke eftertjekket det lige nu, men så vidt jeg husker er et symptom på overdosering af b-vitamin hårtab. Måske du skulle spørge en kyndig udi vitaminer og mineraler til råds, sådan at du får underbygget din krops muligheder optimalt.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-12-05 10:06

Ved tjek, kan jeg se, at jeg huskede galt - men hvis du vil vide mere om vitaminer kan du gå ind her:
http://www.vitamindoktor.com/

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-12-05 11:28

Hej igen...altså..når du kun er 18 år, er der ingen mening i at forsøge alverdens ting for at kurere/mindske dit hårtab - der er forskel på et hårtab i 'klumper' og et hårtab hvor håret 'bare' sidder i for rigelige mængder i børsten/kammen! Det er kun din læge der kan rådgive dig - måske er det 'bare' en form for vitaminmangel eller mangel på andet, men igen - det er kun din læge der kan give dig kvalificerede råd.
Så - af sted med dig

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : seksti2

Dato : 19-12-05 12:23

Hej igen-----Lige et ekstra indlæg fra mig til dit problem. Mange vil nok ikke tro det er rigtigt, men kroppen kan også komme i en slags "choktilstand" hvis man i din alder oplever en skilsmisse, mister et kært familiemedlem eller en dejlig kæreste har slået op. Altsammen påvirker vores psyke selvom vi ikke tror det. Det er ikke sikkert reaktionen kommer lige med det samme men bryder ud "forsinket" så at sige. Ét er sikkert, du skal gå til din læge før du kan finde årsagen til dit hårtab.
Held og lykke fra seksti2

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 19-12-05 12:35

Hejsa

Jeg tilslutter mig bestemt de andre der siger: Gå til lægen!

Mulle

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 15:01

Du har betalt gennem skatten, ellers har dine forældre. Hvis ikke der er nogen indre sygdom, sender lægen dig nok til en hudspecislist. Der er ingen grund til at prøve nogle tilfældige råd først. Hårtab hos piger kan være mere problematisk en hos drenge

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 19-12-05 21:36

Hejsa....

Pyhhh, sikke mange der har svaret på mit indlæg, mange flere end jeg regnede med.. Men det er jo bare positivt, men jeg er nu overraskede...

Jeg farver ikke mit hår, eller det er ihvertfald 3år siden jeg sidst gjorde, så det burde ikke have noget med det at gøre... Men måske er det en samsætning af både stress, dødsfald i familien og pga. jeg har en afsluttende eksamen her i uge 1, og hvis jeg ikke består den, så skal jeg starte forfra på min uddannelse...

Jeg har også sænket min hårvask utrolig meget, vasker kun hår 2-3gange om ugen, og jeg bruger hverken skum, voks eller hårspay... Så umiddelbart burde mit hår jo være sundt og rask...

Hvis det nu bare skyndtes overstående, så er det vel ikke nødvendigt at gå til læge? Selvom jeg nu er bare for at miste mere af mit hår, da det ligenu er RIGTIG tyndt!!! :'(

VH

Sabrina....

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 19-12-05 21:39

Glemte lige at skrive at INGEN i min familie har lidt af hårtab eller lignende...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-05 23:00

Jeg tror ærlig talt ikke håret falder af, af stress eller andre af de grunde du nævner!
Pas på dit hår - spørg lægen!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-12-05 23:21

Du kan sagtens miste dit hår på grund af stress, men der er mange andre ting, det også kan komme af. Du må en tur omkring doktoren og lade ham vurdere det....

Vaxen

Kommentar
Fra : seksti2

Dato : 20-12-05 11:19

Hej allesammen
Selvfølgelig kan man miste håret p.g.a. stress. Tænk nu lige på CAROLINE af MONACO. Hun mistede sit hår p.g.a. stress og stor sorg over at have mistet sin mand der var racerkører og far til hendes børn. Nogle kan tåle meget modgang, andre ikke. Altså en slags SMERTEGRÆNSE som vi alle har mer eller mindre.
Til Sabrina ----GÅ TIL LÆGE----du kan ikke løse dit problem selv. Pøj, Pøj med din eksamen og rigtig Glædelig Jul og alt godt i det nye år.
Hilsen seksti2

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-05 15:28

Jamen dog - hvis man virkelig kan blive så stresset at håret falder af, så er der da grund til at følge de råd der går ud på at søge læge

Kommentar
Fra : seksti2

Dato : 20-12-05 20:12

Ja valde, og ved du hvad---der er faktisk også mennesker der dør af stress, men det viste du måske slet ikke ??. Vær du bare glad for det ikke er dig der har et problem som Sabrina.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-05 21:43

seksti2
Fint med det. mon du virkelig har gennemskuet mine problemer?
For mig er hårtabet ikke noget problem. Jeg er også et godt stykke over de 18.
Jeg har kun kendt en tre fire piger der mistede håret, det var alle på grund af en hudsygdom. (Ingen af dem døde af det)
Men gå dog til læge med det!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-12-05 21:54

Ok - så lad os få lidt syn for sagn.

Her er et link, der fortæller lidt om hårtab - og desuden hvorfor, Sabrina selvfølgelig skal gå til doktoren...

Lidt nede af siden, er årsager til hårtab beskrevet - kig eventuelt der!

http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/haartab.html#intro

Vaxen

Kommentar
Fra : seksti2

Dato : 20-12-05 22:55

Godt waxen, så kan den kloge valde da selv læse sig til, at hårtab kan opstå både ved stress og af andre årsager. Tak for det !. Den eneste hudsygdom man kan dø af er hudkræft og det var jo ikke den sygdom der var problemet--vel, valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-12-05 23:34

seksti2
Det var slet ikke mig der var så klog at jeg mente man kunne dø af det?
Jeg rådede bare til at gå til læge!

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 12-01-06 13:17

Hej,

Jeg har i perioder lidt af hårtab. Jeg har løbet adskillige læger / hudlæger på dørene og altid fået at vide efter blodprøver o.s.v, at det aner de altså ikke hvorfor jeg gør.

Jeg har fået kulsyre-isning, salver/cremer, lavstråling ( de første 3 ting hos hudlægen ), diverse naturmidler, akupunktur, ingen af disse behandlinger har virket.

Jeg har en stor bar plet på venstre side af hoved og mangler håret på den nederste del af nakken. Den bare plet i venstre side kommer der ikke rigtig noget hår på endnu, har haft den bar i ca. 3/4 år nu, men nakken er så småt ved at komme i den nederste hårkant.

Mit startede også med voldsomt hårtab, og blev så til bare pletter. Jeg har noget man kalder "Alopecia". Du kan læse om hårtab på Alopecia Areata Foreningen i Danmark hjemmeside, som hedder: Alopeciaareataforeningen.dk

Mit blev udløst af, at jeg først mistede mit ufødte barn og derefter min far, indenfor 3 måneder. Den stresstilstand har været skyld i det (mener lægerne). Plus at min far også led af det, så der kan også være noget arveligt indvolveret for mit tilfælde.

Nu siger jeg selvfølgelig ikke det er det du lider af, jeg syntes bare at det lyder sådan. Men du skal til en læge, så du kan blive undersøgt rigtig, det kan jo også være et eller andet du mangler.

Jeg håber virkeligt at dit hårtab stopper, for mennesker der ikke har prøvet det rigtig, har meget svært ved at sætte sig ind i hvordan man har det. Det kan man bare ikke rigtig, før det rammer en selv, tro mig ..... jeg har først rigtig forstået det nu efter det ramte mig selv, jeg kunne ikke rigtig forstå det, da det var min far det gik ud over.

Men som sagt, gå til lægen.

Mange hilsner fra Gypige