/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tæl sig til akkord navnet?
Fra : mudshade
Vist : 524 gange
15 point
Dato : 18-12-05 15:29

hej.
Til dem herinde som spiller guitar ved i at man kan tælle dig til hvad en akkord hedder ik'.. Men er der nogen der kender et program hvor man kan gøre det.? altså et program hvor man sætter nogle tal ind f.eks og så fortæller den hvad akkorden hedder..

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-12-05 16:05

Hvis du selv vil bygge, kan du måske bruge dénne "form":

C-akkord: tæl fra C inklusiv: 158 så får du C-E-G....Détte gælder for alle akkorder.

mol-akkorder:........148
+-akkorder............159
m+......................149
7-akkorder............158+11
m7.......................148+11
6 akkorder.............158+10
m6.......................148+10
sus (4)..................168
dim.......................147+10
maj 7.....................158+12

Véd ikke liiiiige om du kan gennemskue dette, men ellers er du velkommen til at maile til mig.

TOM

Annuller spørgsmålet
Fra : mudshade

Dato : 08-01-06 15:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål undskyld at jeg ikke har svaret før nu, men har været væk i et styke tid