/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mercedes C
Fra : futze
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 16-12-05 11:01

Jeg er interesseret i hvilke rustproblemer jeg skal være
på vagt over for ved køb af C-model W202 imellem 1997-1999.
Hvordan er Mercedes forhold til disse rustproblemer.
Hvilke tiltag skal man gøre over for Mercedes.
Hvad er årsagen til disse problemer.
Hilsen
Futze

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-05 13:05

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2004/52-54.pdf væmmelig læsning.

Mercedes har et kollossalt problem der. Ligeledes er det beskæmmende at se de Vito'er og Sprintere der drøner rundt på de danske veje.

Umiddelbart skal du være særdeles bange for mercerne, med mindre du køber dig en ny og ikke vil have den særlig længe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-05 14:54

Ja, som 3773 skriver.

Det er sørgeligt med de nyere Mercedeser.

Jeg er selv tidligere mercedesejer, af fler forskellige modeller, men kunne idag ikke drømme om at købe en brugt Mercedes nyere end 124 modellen.

Og Cmodellen er en "lille økonomimercedesmodel" i forhold til f.eks. de store Emodeller ( selv om der var noget der med en heeeel masse døre der pludselig skulle skiftes på dem fordi de tærede inden bilerne var 3-4 år gamle).

Årsagen til problemerne...tja, dårlige materialer, det hjælper jo ikke meget at beskytte en ny bils karosseri med voks, grunder, lak o.s.v. når pladen ruster indefra næsten inden bilen kommer på gaden.

Og jeg mener, forleden hørte jeg om en der lige havde solgt sin 3 år gamle taxi til en forhandler for 430000,- og hvis man går hen og køber sådan en, så forventer man sgu lidt mere end et rustent vrag, der godt nok stadig´ser pæn ud på overfladen og hvor motoren stadig har en del kilometer tilbage.

Nej, mercedes har i for mange år nu, kørt på navnets renomme. Deres modeller er alt for dyre i forhold til kvaliteten, og ikke en disse bedre end så mange andre biler, desværre.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-12-05 14:58

Vi har en sprinter. Kan ikke lige huske årgangen, men ikke så gammel endda. Den ligner sgu en fjortensårig teenagers fjæs. Oversået med pletter og ruster af helvede til over det hele. Mekanikken kører skam fint, men du godeste hvor den ruster. Mindst lige så slemt, som de legendariske Fiat 128'ere fra først i halvfjerdserne.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 16-12-05 15:33

føj for den da,
mon det er alle årgangene der er så dårlige som beskrevet.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 16-12-05 15:40

hvad så med den , om mænd med hjerne kører bil med stjerne, er den yit.
Det er da noget der virker, og rust kan jo afhjælpes med nye dele.Så prisen skal vel være derefter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-05 16:39

futze, ikke alle dele på et bilkarosseri kan/må skiftes ud.

og en bil der først begynder at blive svejset i, den holder ikke længe.
Svejseværk skal man undgå så længe som overhovedet muligt på en bil.

og der er jo ikke meget sjov i, at give 3-400000,- for en bil der står for udskiftning af måske vanger m.m. fordi det er rustet som bare pokker.

Det kan man se igennem fingre med, på en 20 år gammel Kadet til 5000,-, men ikke på en Mercer på 4-5 år.

mvh dova

Kommentar
Fra : futze

Dato : 16-12-05 16:49

Jeg giver dig da ret langt hen af vejen, men med nye dele fra Mercedes på Deres regning og Merceren er som ny ikke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-05 18:06

Citat
men med nye dele fra Mercedes på Deres regning og Merceren er som ny ikke

Jo, i en måned Derefter går det drønstærkt med forvitring af materialet, fordi der har været svejset.

mvh dova

Kommentar
Fra : futze

Dato : 16-12-05 21:42

Okay dova
Der bliver næsten ikke svejset noget idag når der bliver udskiftet døre , skærme, frontdele, bagdele.
Og det er her Mercedes har problemerene.
Men helt enig, dette problem ville de godt være foruden.
Men bilerne er noget af det bedste, og billigeste pr. km. at transpoterer sig i.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-05 22:15

Ja okay, bedst at transportere sig i alt efter hvilken model det er, men ikke billigst.
de koster jo en herregård i vægtafgift/ejerafgift, og medmindre man vælger diesel CDIen er de heller ikke særlig billig i brændstof.
Tør slet ikke tænke på hvor få kilometer de går pr liter hvis det er på benzin.

Nu har jeg aldrig kørt i den C model du nævner, men i /8eren, 123, 124, E-modellen og 190, A-modellen (babymercedes) alle på diesel, og hvis man lige ser bort fra A-modellen der er meget anderledes, er 190eren absolut bundskrabet, og den bedste var 123eren.

Men oppe i den størrelse koster de jo også 7500 om året i vægtafgift, og 10500 hvis det er stationcarmodellen.

Og C-modellen koster vist omkring 6000, og lidt mindre hvis det er CDIeren, fordi den er billigere at køre i.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 19-02-06 14:20

Tak for svaret 3773.