/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lyt og hjælp!
Fra : Kazistuta
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 12-12-05 13:49

Jeg har fundet en gammel mp3-cd med streamede radiosange, hvor jeg bl.a. faldt over en stemningsfyldt "hymne", som minder meget om Enigma/Sarah Brightman/Gregorians etc. (altså den mere keltiske musik). Jeg har uploadet hele den streamede fil på yousendit, som har et begrænset antal downloads pr. fil, så nøjes venligst med at hente filen, hvis du har en seriøs idé om, at du kan gætte kunstneren og titlen. Det skal siges, at det er et forholdsvis kendt nummer, men jeg kan ikke selv lytte mig til titlen ud fra teksten, som muligvis er på italiensk.

Linket: http://s57.yousendit.com/d.aspx?id=209SV9I53EO552KSME8WOXRPZK

PF Tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-12-05 16:04

Det lyder i starten lidt som Sebastians "Skib med fem master".

Men ellers er jeg blank.

Hanne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 16:15

Jeg har nu brugt flere timer på iTunes uden held.

Jeg kan klart anbefale dig at at hente iTunes, og søge lidt selv på "celtic" feks.

Jeg har fundet Moya Brennan som er meget tæt på, men det er ikke det du søger. Beklager.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 16:35

Prøv at spørg her: http://kor.dk/kor.htm Vildt skud, men der er jo intet at tabe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 16:46

Jamen den kender jeg da godt... det er ERA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 16:51

ERA og nummeret hedder --cathar rhythm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 16:55
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-05 16:58

øv jeg roder rundt i numrene....jeg tror mere det er nummeret...ameno altså nummer 1 i linket fra cdskiven

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 16:58

Det er IKKE cathar rhythm...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 16:59

Det er Ameno...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 17:01
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 17:02

Men det er sku´ godt hørt/set Nordsted1... Respekt.

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 12-12-05 17:04

Tak for svaret Nordsted1.

Nåede først at høre nummeret Cathar Rhythm (som det ganske rigtigt IKKE var), men som du også selv har fået rettet det til, var det Era med "Ameno"....lækkert nummer! Så er det ind på tdc og købe.......Tak igen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-12-05 17:06

Det er Eric Lévi der står bag Era.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 17:10

kazistuta og taliskoko, mange tak