/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tr biler ?????
Fra : return
Vist : 2100 gange
100 point
Dato : 11-12-05 18:46

er der nogen der har kendskab til en bilsælger der hedder ´TR biler i lemming ??? og er der nogen der har haft dårlige erfaringer med ham

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-05 19:08

Den bil jeg har nu, er købt ved ham for ti år siden, og der har aldrig været noget, og jeg har kun hørt godt om ham.

Jeg bor ikke så langt derfra, og kender firmaet udmærket.

mvh dova

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-12-05 22:50

Hvis alle kendte og brugte det nye site www.autosvindel.dk, så kunne vi bare slå op der, når der var en forhandler, vi ville vide noget om. Der er plads til både gode og dårlige forhandlere (og private).
Hilsen myg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-12-05 07:52

Det ved jeg så ikke helt, om det er en god ide med sådan en side som myg linker til.

Det er sgu så nemt at hænge nogen ud, enten berettiget, eller endnu oftere uberettiget.
Og jeg vil ikke mene, det vil være særligt sagligt og seriøst, at sætte sin lid til oplysninger om en bilhandler der er fremsat sådan et sted.

Kværulanter og brokkerøve findes allevegne, og i de fleste tilfælde har en sag altså to sider.

Og fordi en eller anden føler sig snydt, er det jo ikke ensbetydende med, at det er et dårligt firma.
Der kan måske være solgt 500 biler uden en eneste reklamation.
Og da det er brugte biler der er tale om, kan man jo ikke forvente at få en bil der er bedre end en ny.

I øvrigt har en køber jo altid reklamationsretten at holde sig til, og i et tilfælde hvor køber føler sig snydt, eller at forhandler ikke vil respektere loven, er der den mulighed at gå rettens vej, og selv om det måske kan være en langsommelig affære, står køber som regel rimelig stærkt når det er en erhvervsdrivende der køres en sag mod.

For øvrigt er det vist i strid med loven, at udlevere nogen offentligt på den måde der, det er det i hvert fald hvis det drejer sig om privatpersoner.

mvh dova

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-12-05 21:58

dova -> Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen.
Fordi jeg anbefaler en bestemt forhandler - eller en anden kritiserer en (anden) bestemt forhandler - er det ingen garanti for de faktiske forhold.
Det må være op til den enkelte at bruge sin sunde fornuft og sortere i de oplysninger, der gives, men jeg mener nu stadig, at det kan give et fingerpeg, hvis der er flere eller helst mange, der har givet deres mening til kende om en forhandler, som man måske vil købe hos.
Hilsen myg

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-12-05 22:02

dova -> Hvad angår loven, er jeg ikke sikker på, du har ret.
Så længe man ikke bruger nedsættende betegnelser (injurier), men beskriver de faktiske forhold på en sober måde, tror jeg ikke man er i konflikt med loven. Vi har jo ytringsfrihed her i landet.
Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-12-05 22:05

ENDELIG kan jeg ikke lide navnet på hjemmesiden. Det inviterer til en bestemt slagt kritik, som kun er en del af sidens indhold.
myg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-05 22:20

Citat
Så længe man ikke bruger nedsættende betegnelser (injurier), men beskriver de faktiske forhold på en sober måde, tror jeg ikke man er i konflikt med loven. Vi har jo ytringsfrihed her i landet.
Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Man må i hvert fald ikke hvis det er privatpersoner det drejer sig om. Der må man ikke offentliggøre navne, adresser, telefonnumre, fotos eller nogen som helst andre oplysninger eller ting der gør, at en person kan genkendes ud fra det man skriver, medmindre personen har givet sin skriftlige tilladelse.

Hvis der er tale om et firma, er det lidt anderledes.
Man må gerne oplyse adressen på et firma, men ikke privatadresser o.s.v. på ejer eller ansatte i firmaet.

mvh dova

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-12-05 08:43

OK. Du kan have et point der.
Nu er det fortrinsvis etablerede bilhandlere, som jeg har kontakt med.
Jeg vil opfordre webmasteren på autosvindel til at læse det her.

Venlig hilsen
myg

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-05 08:47

UPS!
Nu må dova og jeg hellere holde inde.
Lad os "returnere" til det egentlige spørgsmål.

Beklager "return" men jeg kender ikke selv forhandleren i Lemming. Mener dog engang, at have hørt ham omtale som OK, men jeg giver ingen garanti for at min hukommelse er rigtig

Venlig hilsen
myg

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 17-12-05 16:29

Tak for svaret myg.