/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Counter-Strike: Source, CRASH
Fra : NoShyGuy
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 11-12-05 12:01

Hej, Source crasher når jeg bruge ALT+TAB for at gå ud til XP
Den kommer med denne besked

"failed to lock vertex buffer in CMeshdx8::lockvertexbuffer"

Jeg har søgt nettet igennem og har ikke rigtig kunne finde en konkret løsning på problemet.
Fandt noget om "AGP aparture size", men den findes ikke i min bios da jeg har PCI-E 16x
Der var intet galt da jeg brugte GeForce 6600 GT men det er der nu hvor jeg har skiftet til X800 XL
Jeg har nyeste drivers og har på ingen måde problemer med varme og min RAM (2x512 GeIL 2,5 CL)

Mine specs er:

ASUS A8N-E
AMD 64-3500+
1024 ram
ASUS X800 XL 256 mb
XP sp2

Håber at nogen derue har løsningen.

500 kan virke som mange point, men ikke for mig for jeg har rigeligt og vil bare ha et svar hurtigts muligt.
Det irriterer mig at jeg ikke kan skifte til MSN eller bare XP midt i et spil.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 12:08
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 11-12-05 12:09

Tror det er et rimligt alm problem.
Måske hjælper det hvis du lukker alt internet, på nær msn self.
Altså...ha så lidt kørende i baggrunden som muligt.
Jeg er ihvertfald tit ude for det, og ja, er hammer ireterende.
Næste gang jeg skal have en pc, køber jeg en Intel pentium, de er meget bedre til at multitaske så problemet ville ikke være så stort med sådan en maskine nok.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 11-12-05 12:11

prøv evt at spørg her: www.tweakup.dk du skal godt nok havde en bruger for at stille spg. Men de ved en masse om det, og svare hurtigt :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 12:12

Her er der et forslag fra nogle hardcore gamers forum

http://www.gamers-underground.com/forum/showthread.php?p=186483

Og dette er hvad de forslår skal afprøves.

http://www.games-fusion.net/filedb/pafiledb.php?action=file&id=874

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-12-05 15:46

Jeg har læst alle de sider igennem inden jeg skrev spørgsmålet.

Jeg har installere Omegadriver nu, men det har ikke hjulpet.

Kan nogen komme med et konkret svar uden bare at skrive links?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-05 16:32

Lyder jo klart som et driver problem!
Rigtig mange får problemer når de skifter mellem nvidia og ATI baserede grafikkort mest sandsynligt på grund af "rester" af gamle drivere. Her kan du bruge driver cleaner til at rydde op
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

En anden ting du kan gøre er at geninstallere directx, da den osse kan drille når man skifter grafikkort!

Har du forøvrigt prøvet at geninstallere spillet og kigget efter om der evt. er nogle updates til det?

En sidste mulighed er naturligvis en nyinstall af winxp!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 16:49

som tedd er inde på kan det måske godt være en konflikt med den gamle driver.

Prøv at fjerne alle drivere til grafikkort og geninstaller den nyeste til X800XL

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-12-05 17:13

Det gjorde jeg da jeg fjernede mit 6600 GT.
Inden jeg trak det ud af maskinen fjernede jeg alt som har med det at gøre.
Det er næppe en konflikt mellem motherboard og grafikkort, da begge er ASUS.
Det er et velkendt problem og mange poster om det rundt på nettet, men ingen ved noget konkret.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-12-05 16:44

Det nytter ikke noget at lægge windows forfra, for det er har mange på nettet gjort.
Half-Life 2 opdatere sig selv automatisk og der er heller intet galt med det.
Jeg hælder også mest til driveren selv, men der er ingen nyere og problemet er ældgammelt, ifølge de sider som jeg har kigget på.

Kommentar
Fra : Nsibsen

Dato : 19-01-06 19:35

at din PC har forkerte indstilling? eller CSS har forkerte indstillinger
Jeg har ikke selv problemer med det... men ofte kan det være internettet der bliver overbelastet.
har kun selv lidt problemer med det på CS...
men okey.. prøv at gå ind i settings ude i menuen.. ikke inde i CSS men i steam menuen..

Nsibsen ;D

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-01-06 19:08

Jeg har været derinde, og tvunget den til at starte i 1280x1024, da jeg nu har en fladskærm.
der er kommet ny driver, så måske er problemet rettet.

Annuller spørgsmålet
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-04-06 22:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der var ingen som kunne give et konkret/rigtigt svar på hvorfor fejlen opstod.