/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træpileovne
Fra : jej123
Vist : 1206 gange
400 point
Dato : 10-12-05 23:05

er der nogen som har erfaringer med træpilleovne

mvh

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-12-05 23:37

Ja, hvad vil du gerne vide?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 400 point
Dato : 11-12-05 08:43

ja.

http://www.liagro.dk/

Har selv sådan en. Bemærk også linket til pilleklubben på siden. Det er en fantastisk Stoker, nem at vedligeholde. MEGET kræftige materialer (bemærk garantien). Der er også en liste over hans købere, så man kan komme ud og se andre køre inden man køber. Listen er lang og jeg har ikke mødt nogle der var utilfredse.

Årligt forbrug i kr. ca. 8000.- når man bruger piller. Ved korn kan det komme ned på 6000.- ved et velisoleret hus på 150 m2

Jeg køber piller i 20 kg. sække så koster 1 tons 1300.- alt incl. Det er en pille der brænder virkelig godt, man kan få mange piller der brænder dårligt, og smuldre. Men man lære det med tiden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 08:43

Træpilleovne laver lidt for meget støj.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 08:44

Mener du ovn eller stoker, der er en forskel.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-05 10:02

Er det en pilleovn, eller et stokerfyr du tænker på?!

Mine forældre har en ovn - og den er da lækker, flot og alt det der, men som Teil skriver, så mener jeg også at den støjer lige vel rigeligt, men egentlig kun i det øjeblik, hvor den skal nedkøle/slukke efter endt opvarmning.

Støjen, som blæseren afgiver har jeg oplevet er ret så forskellig fra ovn til ovn. Nogle venner har en ovn, der "larmer" meget mere end mine forældres, så det vil nok være en god idé, at du køber en pilleovn, hvor du selv har hørt den i drift for fuld tryk.

Sådan én "svend" er virkelig billig at fyre med. Her kommer et link med fordele og ulemper, samt en masse andre gode råd, når/hvis man anskaffer sig en pilleovn..

http://www.pillefyring.dk/Default.asp?lg=1

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 11-12-05 10:33

Hej igen
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med en pillebrændeovn, evtl. links til gode hjemmesider vedr. produkter og priser.

Mvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 10:39

Priser ligger fra ca 12.000 og opefter.
OK sælger, bl.a. forhandlere.
www.ok.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 10:40

En pillebrændeovn i stuen vil altså ødelægge fornøjelsen
af måneskinssonaten.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-05 10:51

Mine forældres har kostet 35000 - så der er som sagt en stor prisforskel.

Bortset fra det som allerede er blevet "sagt" så kan jeg da fortælle, at det er skide nemt at rengøre en sådan ovn. To, tre minutter med en støvsuger, så er det klaret og man er fri for al den svineri som en almindelig brændeovn giver.
Der findes ovne, hvor du blot ved at sende en sms kan tænde ovnen ½ times tid før du kommer hjem - og jeg vil klart anbefale dig, at anskaffe en ovn, hvor der er indbygget en termostat, idet mine erfaringer er, at kobler man det på efterfølgende, så fungerer det ikke optimalt.

Google -> "pilleovne" der er et hav af links...

http://www.google.dk/search?hl=da&q=pilleovne&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-12-05 11:05
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 11:07

Og husk, hvis du køber.
Brug kun træpiller af HP kvalitet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-12-05 18:57

ja, vi er også MEGET glade for vores. Det var netop for at slippe for at slæbe, hugge, kløve osv. og ja rengøringen er utrolig nem.
M.h.t. larm, synes jeg også der er stor forskel. Men vi hører ikke vores længere, den siger næsten ingenting, kun ved afkølingen.
Men køb for guds skyld en ordentlig en, ellers får du masser af problemer. Og det VED jeg fra en af de eneste reperatører der findes i Danmark, dem er der nemlig ikke ret mange af. Og han fortalte mig at han ikke gad at have med de dårlige kvalitetsovne at gøre længere.
Vores kostede 24.000,- og vi købte den hos: http://www.billmo.dk/forhandler/mobelstalden.htm

Han er rigtig god at handle med.

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 26-07-06 09:53

Tak for svaret troldenesdhb.