/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
el guitar med overdrive ---
Fra : cobran
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 08-12-05 22:47

inde på den her side kan man høre et nummer...
http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/OD-3_sound/demo.html

kommer det fra en sang? hvis ja så hvilken? og kender i andre sange der lyder lig' så fede man kan finde tabs på ...

Mvh. Cob.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 08-12-05 23:28

cobran....
Der er jo tre lydfiler... ggg
tror bare det er nogle fede riff som bliver spillet for at demonstrerer lydene fra overdriven de gerne vil sælge.
En jeg synes der lydmæssigt og spillekunnen lyder sådan er Walter Trout.
Det første riff lyder ala "Sweet home Alabama" eller "Tip of my tongue"
Prøv også at lytte til et band der hedder Free.... og her tænker jeg på et nummer der hedder Alright now...

Hey Cobran... ja det lyder sku fedt men nemt at spille...

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 08-12-05 23:31

hey hey
tænker også på et nummer med Bryan Adams i duet med Tina Turner... Det hedder "It's only love"
Stadig det første riff jeg henleder til...

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 09-12-05 14:06

hah jammen syntes også det lød nemt at spille men tænkte at det måtte komme fra en fed sang :D

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 09-12-05 14:12

desværre kan jeg ikke komme i tanke om et specilet nummer det skulle komme fra...

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 09-12-05 20:44

hvaa coincident den der sang du nævnte "Bryan Adams i duet med Tina Turner - Its only love" der blir det spillet en fed intro solo ... hvis man kan sige det :P

Hvordan dælen får han den fede lyd, ved du det? har ikke selv en rigtig rør forstærker men får man den lyd hvis man skruer godt op for forstærkeren? Eller er det en effekt :/ lyder sgu max fedt.

Accepteret svar
Fra : coincident

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-05 23:35

Vil tro det er en compressor og en tubescreamer. en rørforstærker kan også fint lave den boostede lyd.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 10-12-05 00:16

k. Mange tak, blir da også klogere for hver dag

jeg prøvede nemlig at sætte min forstærker på Overdrive2 og meget bass, middle og treble på ... Det lyder fedt nok på de første bånd men oppe på 15. og derefter så dør lyden utroligt hurtigt ud. kan slet ikke få noget som helt ud af at være deroppe, spild af tid!!!

Mvh. Cobran.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 11-12-05 21:33

Tak for svaret coincident.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 11-12-05 22:48

your wellcome...