/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony Cyper-shot DSC-V3
Fra : Pigen2
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 07-12-05 14:39

Jeg er den (indtil nu) heldige af et Sony Cyper-shot DSC-V3 digitalkamera. Det er sådan set et års tid gammelt, men det er først nu jeg rigtig er begyndt at lege med det. Når jeg stiller på lukketiden bliver billederne grynede. Der kommer små røde, grønne og blå prikker i. I starten troede jeg at det var fordi blitzen, som bare er den lille interne, ikke var stærk nok, men den gør det også selvom jeg slet ikke bruger blitz. Det bliver ikke engang værre. Det er ret irriterende, at jeg ikke kan tage bileder af hurtige ting uden at de bliver grumsede. Det jeg egentlig vil vide er om det er fordi jeg gør noget forkert og hvad jeg evt. skal gøre eller om der simpelthen er en fejl i kameraet.

På forhånd tak for hjælpen

Ann

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 07-12-05 15:08

Hej Ann

Er du sikker på at det er lukketiden du stiller på

Som du forklare det lyder det som det er ISO du har stillet på.

Hvad stiller du helt præcist på og hvad stiller du det fra og til

Olefahnoe
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 07-12-05 15:29

>>Hvad stiller du helt præcist på og hvad stiller du det fra og til<<

Øhe, det var EV jeg stillede på. Den kan stå på -2,0 - +2.0. Jeg kan ikke tyde den manual som er med til kameraet, da den er meget rodet skrevet. Men når man slår op under lukketid, så står der noget om det der EV, derfor regnede jeg med at det var det. Men det er vist ikke ISO, for det skalman indstille et andet sted.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 07-12-05 16:31

hmm EV er normalt blænden så der er fejlen

har lige kigget på nettet om dit kamera

du skal indstille det på S på den store drejeknap på toppen

der efter kan du stille på lukke tiden.

Lukketid skrives normalt som 1/125 1/250 o.s.v.

Du skal finde noget med "shutterspeed"

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 07-12-05 16:39

Okay, det prøve jeg, når jeg kommer i nærheden af kameraet igen. Hvad er så hurtigt og hvad er langsomt?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 07-12-05 16:41

hurtigt er 1/3000 sec det er hvad dit kamera kan gå ned til

og lang tid 30 sec det er hvad det kan gå op til

så hvis du skal tage sports billeder skal tiden være kort/hurtig

og billeder fx i mørke skal den være lang