/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
?
Fra : Elfredo
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 05-12-05 23:44

Hej alle...

Jeg ville bare lige høre om nogen kunne fortælle mig hvad det er for nogle knopper jeg har på kroppen ?
De er meget små, en diameter på 1mm cirka, så ligner det lidt en blædre.. en anelse hvidlig i midten...
Jeg har to på maven, en på armen, to på penis, og en på benet...
Ikke noget der klør, ville bare høre om i kan hjælpe ? Den på penis ville jeg gerne ha væk, så jeg tjekkede om man kunne presse den ud, det resulterede i at jeg har et rødt krater på den nu ?? :/
Hjælp tak...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-12-05 01:43

Til lægen, vi kan ikke hjælpe her.
Kun komme med en masse formodninger.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 06-12-05 05:58

Ja...kan kun sige, at min bedstefar have sådan nogle........dagen før han døde.

Pjat, jeg ville osse bare sige til læge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-05 06:15

Hej Elfredo.

Jeg ser du er en dreng på 13 år, og er 99,9 % sikker på at du har fået dig nogle ganske almindelige bumser, som er helt normalt i din alder. Prøv lige at vente nogle dage, så skal du se at de garanteret forsvinder. I din alder er det almindeligt at få disse bumser i større eller mindre grad.

Se her http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/bumser.htm hvad Dr. Net siger. Er du stadig i tvivl eller nervøs, så gå op til din læge.

Good luck

Klumme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-12-05 16:17

Hej Elfred

Jeg siger som Klumme! ...Du er i puberteten, og er ganske enkelt ved at blive voksen..

Jeg er ret overbevist om, at det du beskriver er harmløse talgkirtler. Sådanne talgknopper har vi allesammen i større eller mindre grad - og lige præcis i puberteten hvor hårene på kroppen begynder at vokse, bliver de ret så tydelige. De er ganske ufarlige, og har rent faktisk et formål - nemlig at danne et fedtstof der dels smidiggør og dels beskytter huden og hårene..

Du kan finde meget om talgkirtler/knopper, hvis du søger på google..

F.eks dette: http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm#anchor

Er du meget genert af fænomenet, så må du en tur omkring lægen der sikkert vil fortælle dig, at dine knopper uskadelige og ikke skyldtes sygdom eller er behandlingskrævende. Skulle dine knopper og mængden af dem derimod blive værre, så forlang at få en henvisning til en dermatolog (hudlæge)..

Godt råd: Brug en sæbe med neutralt ph. F.eks, Lactacyd flydende sæbe, der fås med og uden parfume, eller eucerin flydende sæbe..

Good Luck