/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Godt Billede -- Ingen Farve!
Fra : Sansan
Vist : 463 gange
170 point
Dato : 30-07-01 20:25

Jeg har et Chaintech GeForce 2 MX 400 m/64 Ram, m/tv out.
Når jeg overfører signal fra Graffikkortet til alm. tv, er billedet og lyden godt, men
der er ingen farve på!!??
Jeg har de nyeste drivere installeret og kører på en Thunderbird 1Ghz m/128 ram.

Jeg har prøver de forskellige muligheder i TwinView, men uden held.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-07-01 19:41

Har du husket at stille signalet om til Pal?

"Sansan" <Sansan.news@kandu.dk> wrote in message
news:NBh97.1831$V53.257937@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et Chaintech GeForce 2 MX 400 m/64 Ram, m/tv out.
> Når jeg overfører signal fra Graffikkortet til alm. tv, er billedet og
> lyden godt, men
> der er ingen farve på!!??
> Jeg har de nyeste drivere installeret og kører på en Thunderbird 1Ghz
> m/128 ram.
>
> Jeg har prøver de forskellige muligheder i TwinView, men uden held.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 30-07-01 21:08

Desværre Tommy, jeg har prøvet at stille det om til Både "PAL" OG "NTSC", det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 30-07-01 21:46

Hej gibson

Havde læst og prøvet artikelen, tak alligevel!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 180 point
Dato : 30-07-01 21:12

I fald du benytter S-video (4 ledere) så undersøg lige om dit fjernsyn kan
finde ud af det. På mit Panasonic er det kun AV2 der kan, og man skal selv
sørge for at vælge S-video signalet med fjernbetjeningen. Ellers er
billedet - rigtigt, S/H. Hvis du har mulighed for at vælge composite
istedetfor s-video i driverne, så er det en løsning hvis ellers ikke
composite signalet har separat udgang. composite signalet skulle efter
sigende ikke give en lige så god billedkvalitet som s-video, men det har jeg
aldrig kunnet konstatere på mit Panasonic. Jeg kan godt bruge s-video kablet
med 4 ledere til composite signalet som kun benytter de 2 af lederne.
Composite signalet "deler ledere" med s-video signalet på mit kort såvel som
på scart stikket (enten chrominans eller luminans - det må vel være
luminans?). Det er muligvis det du kan konstatere når dit fjernsyn ikke
viser farver - det forventer et composite signal men får kun luminans (tror
jeg nok).

Eller også skal du bare vælge PAL.

Dette er iøvrigt ikke noget helt sjældent debatteret emne :) Der må næsten
være FAQs og vejledninger et eller andet sted, men jeg kender ikke
umiddelbart nogen.

"Sansan" <Sansan.news@kandu.dk> wrote in message
news:NBh97.1831$V53.257937@news000.worldonline.dk...
> Når jeg overfører signal fra Graffikkortet til alm. tv, er billedet og
> lyden godt, men
> der er ingen farve på!!??

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 31-07-01 09:29

Er det helt S/H eller er farverne MEGET svage? Hvis det sidste, så prøv kortere ledninger. Der er en grund til at S-VHS ledningerne sælges i 1,5 m.

SEBruhn

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 31-07-01 22:53

Hej SEBRuhn

Der er slet ingen farver på, så det er vist ikke det der er galt, ellers godt forslag!

Sansan

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 01-08-01 17:51

Hej madmikk........

Nej, det hjalp desværre ikke. Jeg har prøvet at køre igennem tv og video, men......

Kommentar
Fra : PG

Dato : 05-08-01 21:52

Hej Sansan

I S-VHS bliver signalet brudt op så farver kører for sig og billede kører for sig(dette giver bedre billede), kan dit TV så ikke finde ud af at samle det igen får du billedet i S/H.

I composit kører billede og farver gennem samme leder(dette giver ringere billedkvalitet i forhold til S-VHS).

Du kan læse i manualen for dit TV om det har en S-VHS indgang.

Godkendelse af svar
Fra : Sansan

Dato : 02-09-01 21:21

Tak for svaret Osten.