/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket camera med kort lukketid?
Fra : kommen
Vist : 741 gange
150 point
Dato : 04-12-05 15:29

Hej alle i kloge hoveder derinde. Fantastisk forum. I er bare gode...
Skal overgå til det nye århundrede i form af et digitalcamera, men det er en jungle..
Ville gerne have kort lukketid (en fotoforretning anbefaler Sony, en anden Olympus og sådan kan man blive ved).
Det er umuligt at søge på lukketid på nettet, så tænkte, at i kunne hjælpe..
Det skal bruges til ALT. Rejser, landskaber, portrætter, ting og i bevægelse (vil dog ikke have et video).
Har i nogle gode råd??
På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:32

Jeg går så ud fra at det skal være et compact camera.
Da vil jeg klart anbefale Canon Ixus 40 el. 50 el. 70
Det er 3 suveræne compacte cameraet der kan klare alle dine krav

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:33

Ixus 40 vandt en test over alle de anerkendte mærker i foråret. Testen blev offentlig gjort i forbrugerbladet TÆNK.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 15:35

http://www.taenk.dk/tt/2005/tt51/digital/

det var i dette blad testen blev offentliggjort

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 160 point
Dato : 04-12-05 15:39

For at læse artiklen skal du have et brugernavn og adgangskode.

Hvis du er interesseret i det kan du sende en mail til
fijala@gmail.com så kan du lige låne mit.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 04-12-05 17:07

Glemte:
tilbage til lukkertid: hvad betyder f.eks. min. 4 sek max 1/1000 eller 2 sek. max 1/1000 ???
Set i edbpriser, men skal man så finde et kamera, der har lukker min... sek. tid eller gå ud fra max tid..?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-05 18:54

De tider du ser her ligner den tid der går fra du tænder kameraet til det er klar, og den anden tid er den tid der går imellem når du tager billeder i serier

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-12-05 19:11

Her er lige lidt natlæsning om camera:

http://www.digit.no
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/qvr40.html

Du kan også gå ind på www.fotokritik.dk
Hvor der snakkes billeder og camera.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-12-05 21:43

Du skriver ikke hvad cameraet må koste, men læs lige disse sider om Olympus stylus 800
Her kan du bestemme lukketiden eller blænden og mange andre gode ting. Pris ca. 3000,- kr.
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/stylus800.html

God jagt!

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 04-12-05 23:41

Hej fijala. Du har bare været helt super. Det var lige præcis det, jeg ledte efter. Tusind tak.
Du skal have pointene for dine svar. Ved ikke hvordan det fungerer. Skriv til mig, hvis jeg skal gøre et eller andet.
mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-05 21:34

Hej igen

Det var godt du kunne bruge siden. Jeg holder som sagt bladet og der er mange knaldgode artikler og test i hver gang. 300,- for et års abonnement.

Hvis du vil acceptere et svar skal du ud for det svar du mener er bedst, klikke på - accepter som svar - ude til højre over svaret.

Godkendelse af svar
Fra : kommen

Dato : 05-12-05 22:53

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 05-12-05 22:55

Hej Fijala. Har nu givet dig pointene. Håber "systemet" virker.
Endnu engang tusind tak. Sidder med næsen i Tænk !!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-12-05 16:38

Tak tak og ja det virker fint
God fornøjelse med læsningen