/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilket Tv kort skal jeg købe i morgen 2~
Fra : h_bmv
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 01-12-05 19:47

Hvilket Tv kort skal jeg købe i morgen fredag 2/12 til min win XP maskine?

Pris 0 – maks. 650 kr.

Skal kunne købes i Århus eller omegn.

Skal bruges til stofanet kabel-tv.

Intern eller ekstern er underordnet.

Gerne med fjernbetjening og radio.

Regner med at sådan et kort kan bruges ligesom en videomaskine til at optage programmer på forprogrammerede tidspunkter, og at det er langt nemmere end på en VHS maskine?????!!

Og at det er nemt at konvertere og smide ned på en DVD-skive der sagtens kan vises på den almindelige DVD afspiller når der ikke kan være mere på pc’en???!!

Det skal være relativt nemt at sætte til / montere , smide manual ad H. til, installere software og eksperimentere sig til de basale funktioner i løbet af et kvarter til en halv time.

Her i byen plejer disse butikker hvist at være billigst med pc- løsdele , men foreslå da endelig bare noget andet i - eller nem bil-køreafstand fra Århus :

http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=1037&linkid=1119

http://shg.dk/

http://www.multimediaexperten.dk/shop/default.asp

http://www.pc-lager.dk/varegruppe.php?gruppe_id=24&gruppenavn=TV-Tuner&type=

Vh.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 01-12-05 21:34

Terratec Cinergy 400 TV/Video Redigering På lager 529,00
Terratec Cinergy 600 TV/Video Redigering På lager 659,00
Terratec Cinergy 250 (USB) TV/Video Redi
Lad værer at købe en af disse det er noget lo_t jeg har haft 400 og 600 ikke nogle af har været fem flade ører værd,
softwaren er ikke kompetibel med xp, jeg har kørt på asus og aope samt msi, så ikke noget med bundkort,
Hauppauge - WinTV-PVR150MCE, Windows Media Center Edi... dette er en af de sidst testet har jeg læst på edbpriser.dk
som skulle kører meget godt.

Zita

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 01-12-05 21:45

okay tak jeg havde fortrudt at jeg ikke bare spurgte hvilke som ikke var anbefalelsesværdige . Flere ?? Py-ha! endelig en reaktion! det holdt hårdt. Hvor er alle de pc forstandige som var ved at falde over hinanden for at svare for 1 år siden??

Flere ???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-05 21:57

Jeg har 2 stk. Terratec Cinergy 400 (Altså i hver sin maskine)
De er efterhånden gamle og har siddet i flere forskellige bundkort og køre Win XP.
Jeg har ingen problemer overhovedet.
Men det der med ikke at ville læse manualer/brugsanvisninger ????
Så skal det da gå galt.
Så udnytter man jo ikke det, man har betalt for.
Gambrinus

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 01-12-05 22:08

Ja det er ikke mine penge
Der er ikke fjernbetjening med til 400 det er der til 600 of til de 150Hauppauge hos shg

zita

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 01-12-05 22:57

jarhh.. okay har ikke så meget tålmodighed sommetider, især ikke da jeg skrev det, det var også for at sikre jeg blev anbefalet noget der var plug-and play venligt , opdager nok ekstra funktioner og gimmicks hen af vejen , det plejer at gå fint. nå. nat.

Flere ?? (det er først i morgen eftermiddag at jeg skal ud at købe det.)

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 01-12-05 23:01

Regner med at sådan et kort kan bruges ligesom en videomaskine til at optage programmer på forprogrammerede tidspunkter, og at det er langt nemmere end på en VHS maskine?????!!

Og at det er nemt at konvertere og smide ned på en DVD-skive der sagtens kan vises på den almindelige DVD afspiller når der ikke kan være mere på pc’en???!!

Accepteret svar
Fra : zita30

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-05 00:17

det er de alle så kø hvad du lyster, jeg selv skal have Hauppauge nu her efter jul.

Zita

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-05 15:53

Tak for svaret zita30.