/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Om vw-fælge kan passe til en Opel(corsa)
Fra : Godgaard
Vist : 1639 gange
20 point
Dato : 07-11-02 14:22

Jeg har en Opel Corsa, som skal have vinterdæk på. Jeg har nogle fælge til at lægge fra min sidste bil vw jetta. Er der nogen der ved om de kan passe på en Opelmodel.

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 15:15

On Thu, 07 Nov 2002 13:22:19 GMT, "Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har en Opel Corsa, som skal have vinterdæk på. Jeg har nogle fælge
>til at lægge fra min sidste bil vw jetta. Er der nogen der ved om de kan
>passe på en Opelmodel.

Hullerne passer, men indpresningen er forskellig, hvilket betyder
ændret sporvidde -> ET38 for VW og ET49 for Opel
---

Mvh Mogens

Til salg:
'96 Fiat Brava 1.4 SX - 118.000 km - 49.900 kr
Een ejer, fuld service, aftageligt træk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 15:36

Mogens Knudsen wrote:

> On Thu, 07 Nov 2002 13:22:19 GMT, "Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Jeg har en Opel Corsa, som skal have vinterdæk på. Jeg har nogle fælge
> >til at lægge fra min sidste bil vw jetta. Er der nogen der ved om de kan
> >passe på en Opelmodel.
>
> Hullerne passer, men indpresningen er forskellig, hvilket betyder
> ændret sporvidde -> ET38 for VW og ET49 for Opel

Hvis centerhul og bolt-afstand passer (4x100), så skulle det nok kunne gå med
ET38 hvis dækkene ikke er alt for bredde (<=185). Kender flere der benytter
ET 35 på Corsa (at det så ikke er helt lovligt er en anden ting).

--
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-02 16:22

> Hvis centerhul og bolt-afstand passer (4x100), så skulle det nok kunne gå
med
> ET38 hvis dækkene ikke er alt for bredde (<=185). Kender flere der
benytter
> ET 35 på Corsa (at det så ikke er helt lovligt er en anden ting).

Man skal nu se godt efter alligevel fordi der er ikke meget plads mellem
fjederben og dæk så fælgen kommer let ind og røre ved fjederbenet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 08-11-02 01:23

Når styretøjsgeometrien ændres, forværres køreegenskaberne, og det er, som ovenfor nævnt, ikke lovligt. Det ser måske sejt ud, men det dur ikke særlig godt, da styre/rulle radius ændres betydeligt.
Du kan komme i problemer, hvis du kører galt med ulovlige følge.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-02 16:40

Jeg kører med 185/60/13 ET 38 på min corsa a, men der er heller ikke meget
plads til fjederbenet men det går da.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-02 18:44

> Jeg kører med 185/60/13 ET 38 på min corsa a, men der er heller ikke meget
> plads til fjederbenet men det går da.

Husker på min Sierra da gik den ene fælg faktisk mod fjederbenet hvis man
bakkede og drejede skarpt til den ene side.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : dea

Dato : 13-11-02 12:38

jeg har en kadett d med et29 7x15 fælge(+fjedre -60mm) og den kører fint da bilen er målt ud og justeret ind efter det og det gjorde ikke køreegenskaberne dårligere men har fået et tungere styretøj og ja politiet kikker langt tid efter mig fordi fælgene rager ud over men en 185-65 15 er dækket af det meste af skærmen
ps hvis man skal købe en oz rallyfælg(en hvid fælg som sidder på mange rallybiler)bliver de bestilt hjem eg prøvet før montering på bilen for at få den så langt ud som mulig for at få en større sporvidde

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 13-11-02 13:08

Problemet er blevet løst. Jeg har fået fælge, et 49 som passer til Corsa'en. Men jeg fik af vide af en mekaniker at et-nummeret helst ikke må afvige mere end 2.

Tak for responsen
Godgaard