/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Øhh træning
Fra : DCH
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 27-11-05 19:16

Hej alle
Sidder og roder rundt under alle nyheder og tips. Kan huske at der på et tidspunkt va forklaret en hundesportsgren hvor man gik mellem en masse kegler - er de korrekt? Hvor finder jeg informationer om den, den har nemlig været omtalt herinde, men nu kan jeg ikke finde noget overhovedet.... Kan I hjælpe???

Mange hilsner fra DCH

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 27-11-05 19:39

er det ikke agility du mener

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-05 19:43

Hej DCH
Her har du vist det du søger.

http://www.kandu.dk/dk/news/79995/groupid/20701

Makker vandt LP Cup'en til Show of Winners. Arrangementet Show of Winners er meget flot med spotlight, scene, speakere, store præmier, flotte rossetter (og discokugle), ja, det skal vist opleves for at man kan forstå, hvad jeg mener. Ulf gør et stort stykke arbejde for Show of Winners.

LP-Prøven bestod af følgende:

Vi skulle gå fri ved fod hen til en frikadelle, og under gang skulle vi dække hunden af foran frikadellen. Efter 15 sek. skulle vi lave indkald.

Vi skulle lave en spring apport og tilbagespring. Springet var et agilityspring med 2 pinde og apporten var en buket tulipaner.

Vi skulle lave en fremadsending til en kegle, hvor hunden til at starte med havde fronten mod keglen og vi skulle vende os om. Ude ved keglen skulle vi lave stillingsskift, dæk stå og sid (hvor fører stadig havde ryggen til hunden)

Vi skulle dække hunden af i midten af showscenen, og skulle derefter gå ind blandt publikum og lave indkald.

Det sidste var jeg blevet advaret imod af en af mine veninder Janne Litgov, så jeg var heldigvis godt rustet, og satte mig op blandt publikum på 3. række, hvor Makker og jeg havde siddet tidligere på dagen. Så vidste han hvor jeg var, og var ikke utryg ved situationen.

Makker tog hele situationen flot. Jeg var lidt nervøs for, at han ville være bange for alle de mennesker, lyde osv. Men det gik fint.

Makker deltog også i agility-cuppen, hvor han blev nr. 6. Gulvtæppet var glattere end jeg regnede med, så han fik slalomfejl, idet han gled i indgangen og sprang port 2 over 2 gange. I andet gennemløb havde jeg dog fået "mere styr på underlaget", og fik en "rolig-kommando" på før slalom (som vi skulle tage 3 gange under et gennemløb). Tina Mette, som var dommer, var virkelig smuk under finaleløbet. Med flot kjole og højhælede sko.
fundet her http://www.makker.dk/dagbog2003.html

http://www.lassie.dk/Rally.htm hunde rally lydigheds træning

http://www.hundesjov.dk/klikkertraening/rally/rally_lydighed.htm

http://www.rally-lydighed.dk/

Jeg tror det her rækker til en hel aftens læsning.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 27-11-05 19:44

Tænker du på agility?

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 27-11-05 19:45
Godkendelse af svar
Fra : DCH

Dato : 28-11-05 18:22

Tak for svaret bevi54.
         Lige præcis rally....