/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kasko ved stilstand?
Fra : mercerpigen
Vist : 2415 gange
100 point
Dato : 26-11-05 22:56

Min elskede Mercedes på 26 år, har fået pladerne taget af, pga ny Mercedeskøb.
Jeg opbevarer bilen i en opvarmet og aflåst garage.
Er der nogle der har en ide om, man skal give for at kaskoforsikre bilen?
Jeg er jo ikke interesseret i at give 10000 kr årligt for en bil der ikke kører en meter.
Bilen har en værdi på ca. 50000 kr. Det er særligt brand, indbrud jeg er mest bekymret for.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 26-11-05 23:11

En stilstandsforsikring koster ca 1/10 af normalpræmien for en bil. Den dækker brand og tyveri. De fleste selskaber tilbyder denne forsikring, hvis du har dine forsikringer der i forvejen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-05 23:13

Det der med bare at forsikre en uindregistreret bil mod brand og tyveri, det er jeg næsten helt sikker på, at du desværre ikke kan. Tidligere kunne man gøre det f.eks. i vinterhalvåret med en motorcykel hvor pladerne var deponeret, men det kan man ikke mere.

Uanset om køretøjet er indregistreret eller ej, skal du have en ordinær kasko på den.

Der er ikke andre forsikringer der dækker motorkøretøjer.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 26-11-05 23:37

Iøvrigt skal du være opmærksom på at en del selskaber ikke bruger stilstandsforsikringer mere,det kunne ikke svare sig for dem,dette gælder de fleste store selskaber,iøvrigt kunne jeg heller ikke forsikre min egen bil uden at der var plader på den,deponere du dine plader betyder det i praksis at man afmelder køretøjet,man ændrede osse denne regel efter at der kom tvangssyn hvert andet år
Mvh Alex

Kommentar
Fra : camho

Dato : 27-11-05 12:22

Jeg skriver lige igen for at fjerne enhver misforståelse. Jo det kan godt lade sig gøre at få en stilstandsforsikring. Det kræver at dit selskab modtager nr.pladerne og at du har stilstand på den i over en måned. Som tidligere nævnt kræver det at du har dit samlede engagement i det selskab du vil bruge til stilstandsforsikringen. Derudover dækker en stilstand både kasko og brand, men ikke ansvar. Så dine problemer burde være løst. MVH Camho´s mand "Assurandør"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-05 15:08

camho

Vil du godt lige fortælle hvilket/hvilke selskaber der tegner stilstandforsikringer stadig og især når det er på en bil uden plader på?

den første betingelse er, at køretøjet er indregistreret, og at nummerpladen så i vinterhalvåret blev deponeret hos selskabet.

denne praksis er man gået væk fra for flere år siden, nu er der så bare en ordning om, at det indregistrerede køretøj ikke må benyttes i vinterhalvåret, og så får man en rabat på forsikringspræmien, men stadig: der skal være plader på køretøjet.

mvh dova

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 27-11-05 16:43

Kan læse at der er en del forvirring om, at man kan forsikre en bil uden plader eller ej. Ringer til min forsikrings"Pusher i morgen. Vil meget gerne vide hvilket/hvilke selskaber der ellers kunne forsikre mig og mine Mercere
Har i flere år brugt www.aros-forsikring.dk da de er meget Mercervenlige. Fuld kasko på en Mercedes 300D, selvrissiko 5000 kr= 5100 årligt. Flere andre ville have MEGET mere, F. eks Tryg 17000 kr.
Jeg lader tråden køre et par dage inden den lukkes.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 27-11-05 18:05

Jeg prøver lige igen.
Nummerplader skal deponeres hos dit selskab."Det skrev jeg jo i den forrige tråd. Godt læst DOVA." Det kræver selvfølgelig at bilen er indregistreret. Det kan man da regne ud.
Det skal være af over en måneds varighed. Du kan sagtens have den stående sådan i lang tid. Det hænder jo at folk køber en eller anden bil, der er et lig, som der skal bruges mange arbejdstimer på, derfor er der ingen restriktioner på at den kun må stå et halvt år. Nykredit tegner det. Såfremt du overholder tidligere nævnte forpligtigelser.
Over and out af denne tråd. Assurandør

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-11-05 21:52

du skriver at pladerne er taget af, er de afleveret på motorkontoret?

Så er det en helt anden slags forsikring. Én der minder mere om oplagret gods og indbo.

Accepteret svar
Fra : camho

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-05 22:25

Det er vist en god ide at tage kontakt med dit forsikringsselskab. Har får du alt der mange ukorrekte og irrelevante oplysninger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-05 23:16

camho, nu ikke spydig

"Nummerplader skal deponeres hos dit selskab."Det skrev jeg jo i den forrige tråd. Godt læst DOVA." Det kræver selvfølgelig at bilen er indregistreret. Det kan man da regne ud."

mercerpigen skrev jo netop i sit spørgsmål, at pladerne VAR taget af bilen.altså afmeldt...derfor svarer jeg som jeg gør

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-11-05 08:25

Prøv og forhør dig her :
http://www.folmers-auto.dk/
....han er godt nok ikke forsikringsmand, men er ekspert i Mercedes...og da din er af ældre dato er vi ovre i kategorien "veteran/klassiker", kan han givetvis fortælle dig et og andet omkringe dette emne.

Hvis vi i Nortonklubben har nogle "(papkasse)projekter" stående i garagen/værktedet/på loftet, kan disse forsikres på lige fod med et indregistret køretøj i stilstand, blot MEGET billigere igennem det forsikringsselskab vi har tilknyttet klubben.

Fortsat held og lykke med din herlige Mercedes!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 01-12-05 18:47

Til Palle Jensen.

Kender godt Folmers auto.

Men kender en helt igennem pålidelig MercedesMekaniker... Mig selv.... Er ansat hos www.hessel.dk
Jeg er så heldig at arbejde med min hobby... Og det er jo ikk`så ringe( Som vi siger herovre i Jylland)
Kunne man få navnet på jeres forsikringsselskab?
For jeg tror da ikk`jeg har lyst til at bruge nykredit

Godkendelse af svar
Fra : mercerpigen

Dato : 22-06-06 21:08

Tak for svaret camho.