/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kasnocken
Fra : netper
Vist : 1501 gange
400 point
Dato : 23-11-05 11:37

Jeg leder efter en opskrift på kasnocken, men kan kun finde den på tysk, så jeg ville høre om der var nogen her der kunne hjælpe mig med at oversætte denne opskrift.

Mvh
Per

Kasnocken
Für 4 Personen

Zutaten:
1/4 l Wasser, 1 Ei, 35 dag Mehl, 25 dag Pinzgauer Käse, 5 dag Butter, Salz und Pfeffer nach Geschmack, etwas Röstzwiebel und Schnittlauchröllchen zum Garnieren

Zubereitung:
Mehl, Wasser, Ei und etwas Salz zu einem festen Teig verrühren. Den Teig durch ein Nockerlsieb in kochendes Salzwasser drücken. Die Nocken ca. 3 Minuten kochen lassen, danach abseihen und mit kaltem Wasser abschrecken. In einer Gußeisenpfanne die Butter heiß (nicht braun) werden lassen, die Nocken dazugeben und mit Salz und Pfeffer würzen.

Nach ca. 3 Minuten würfelig geschnittenen Käse untermengen, kräftig umrühren und die Kasnocken knusprig bräunen, anschließend gleich in der Pfanne zu Tisch bringen und mit Röstzwiebel und Schnittlauch bestreuen.
Dazu reicht man grünen Salat.

Kommentar
Fra : missolivia

Dato : 23-11-05 12:17

jeg vil arbejde på sagen....
der er lige det med 5 dag jeg ikke kan få vendt i hovedet...er sikker på det er en forkortelse...

jeg håber jeg vender tilbage med de rette ord...hej fra olivia

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 23-11-05 14:38

Hej netper.
Her er et link til den danske opskrift. God appetit.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 23-11-05 14:39

Uuups. Prøver en gang til.
www.dk-kogebogen.dk/opskrifts-service/ spurgt-efter-opskrift.php - 70k - 22 nov 2005
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 23-11-05 15:26

Undskyld. Der er ingen opskrift på den side

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 23-11-05 16:11

Missolivia: dag = 10 gram (dekagram?) dvs '35 dag Mehl' svarer til 350 gram mel.
Jeg har ikke tid til at oversætte det hele nu, men det er du også i gang med, ikk'?

mvh Sanne09

Kommentar
Fra : netper

Dato : 25-11-05 16:28

Jeg er stadig intereseret i en oversætelse, jeg kan nærmest intet tysk selv.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 25-11-05 16:40

Hej Netper,

Jeg troede Missolivia ville komme med en oversættelse til dig, derfor undlod jeg.
Hvis du kan vente til på mandag, kan jeg godt klare den.

Ha' en god weekend.

mvh Sanne09

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 25-11-05 16:53

Nu har jeg fulgt tråden og været lidt nysgerrig efter hvad Kasnocken er for noget?? Ku' du ikke lige fortælle mig det, netper?

mvh
Lisbeth

Accepteret svar
Fra : marian_oxholm

Modtaget 400 point
Dato : 25-11-05 17:34

melboller ser det ud til...
4 Personer
Indhold:
1/4 l vand, 1 æg, 35 (dag) Mel, 25 (dag) Pinzgauer ost, 5 dag smør, Salt und peber efter smag, lidt løg samt (purløg??) til at garnere med

Tilberedning:
rør mel, og vand, æg og lidt salt til en fast dej. Tryk dejen gennem en bolle-presser i kogende vand med salt i. kog dem ca 3 min. tag dem op med en si ske og overhæld kort med koldt vand. Varm smør i en dyb pande (ikke brun)I, vend bollerne deri steg med lidt salt og peber

Efter ca 3 min vendes de i ost steg kraftigt så de brunes, tilsidst bringes panden til bordet og der drysses lidt purløg på.
Dertil serveres grøn salat.

nogen der ved hvad målet dag betyder??

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 25-11-05 18:32

Hej netper og i andre. Dag betyder decigram og skal derfor ganges med 10. Der skal også pyntes med ristede løg. Pinzgauer osten kan erstattes af en anden blød ost, f. eks gorgonzola. Den skal bare kunne skæres i små tern.
Endelig en, der med det samme kunne oversætte opskriften. God appetit.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 28-11-05 08:11

God morgen Netper,

Marian_Oxholm har jo i mellemtiden givet dig en rigtig god oversættelse, bortset fra at det ikke er melboller, men små nudler der skal komme ud af det.
Man skal bruge et nudeljern (tror jeg det hedder.....eller måske nudelsi) til at gnide dejen igennem, så der kommer små stykker af dej ned i det kogende vand.

Kasnocken kan oversættes med ostenudler eller ostegnocchi (nudelklumper med ost).

mvh Sanne09

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 02-12-05 09:11

Tak for svaret marian_oxholm.