/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Snydt af køber på den blå avis.....
Fra : camho
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 21-11-05 01:21

Jeg har "solgt" en vare på den blå avis til 420,-kr (470 incl porto). Køber skulle bruge den som gave og skulle derfor have den 2 dage efter. Vi blev enige om, at jeg sendte pakken og hun skulle have overføret pengene til min konto samtidig. Meeen der er bare aldrig kommet nogen penge. Har skrevet adskillige mails, hun svarer kun en gang, at pengene er hævet fra hendes konto, og at hun vil kontakte sin bank og derefter mig. Men jeg har intet hørt fra hende endnu (trods mine rykke-mails, som jeg kan se, hun har modtaget).HUN ER FULD AF LØGN. Hun har aldrig overført nogen penge!!!!! Har jeg nogen mulighed for at inddrive pengene? Politianmelder man? -eller er det for lille et beløb? En tid er sikkert: min tillid er misbrugt!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-11-05 01:42

Hej camho.

Prøv at stille dit spørgsmål her:

http://www.friproces.dk/ngr/

Med venlig hilsen og godnat fra Dorthe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 02:25

Hej camho.

Jeg er ked af at skulle være overbringer af et dårligt budskab, men lad nu være med at myrde budbringeren.

Du har været FOR godtroende. Du skulle have ventet med at sende VAREN til du havde modtaget pengene.

Som det er NU, har du ret. MEN da beløbet er så lavt, kan det ikke betale sig at søge det inddrevet.

Du må desværre bare se i øjnene, at beløbet/varen er tabt og så være (desværre) lidt mere på vagt i fremtiden.

Det er skidt når man ikke kan stole på hinanden. Du gjorde dit, men sådan KAN livet også være. Desværre.

Lær at erfaringen, andet er der ikke at gøre. Hilsen og

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-05 03:36

Som sædvanlig en masse floromvundet arnebavl for at skovle point ind. Sjovt at han belærer andre om at lære af erfaring - det er ikke ligefrem hans egen stærke side.

Camho - Er det geografisk muligt, så aflæg besøg på hendes adresse, og kræv dine penge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 03:41

Klumme din syge SATAN. Det du i virkeligheden siger i din Kommentar, er at DU ikke har lært en skid. Og så tilråder du cambo at tage ud og opkræve ca. 500 kr. ved magtanvendelse. HALLO Åndsvag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-05 03:44

Nu er du fuld igen arnebassemand LOOL Jeg troede ellers ikke du måtte drikke mere. Hvor ser du at jeg har skrevet noget om magtanvendelse???

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-11-05 07:54

Mail endnu en gang - eller bedre, tag telefonisk kontakt og meddel, at såfremt du ikke kan se en overførsel af pengene [du har vel for guds skyld opgivet korrekt kontonummer] inden xx-tid, vil du gå til pressen med historien og fortælle, hvorledes en godtroende og hjælpsom person reddede fødselsdagsgaven for NAVN OG ADRESSE.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 21-11-05 09:06

Arne har ret, det er naivt at handle på den måde i Den Blå Avis,
eller andre steder.

Man kan sige at det er kedeligt at sådanne mennesker findes, sådan er livet,
det gælder også firmaer når man vil bruge bankoverførsel, nogle sender ikke den
vare man har betalt for.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 21-11-05 09:26

Kan ikke huske hvad Post Danmark kalder forsendelsesformen, men man kan sende en pakke som modtager kun kan modtage såfremt vedkommende betaler det aftalte beløb + evt. porto.

Dette kan så desværre kun bruges i "bagklogskabens" ulidelige lys.

Mvh.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 21-11-05 09:27

naivt hvad er det så for køber?????? man skal overfører penge før man får sin varer det kan da være lige så skidt den anden vej rundt. nogle gange må man bare tage nogle chancer og jeg tror hvis du sender en mail om at du skal se en kvittering om at pengene er hævet fra hendes konto ellers melder du hende til politiet skal der nok ske noget.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-11-05 09:29

Hvis det var mig, der stod i den situation, ville jeg gøre følgende:
Skriv et rigtigt brev til hende, giv hende 7 dage til at få overført pengene, eller sende dem til dig.
Du gør også opmærksom på, at din advokat herefter overtager sagen, hvorved yderlige omkostninger påløber.
Du sender 1 stk. som alm. brev og 1 stk. anbefalet.

Om det hjælper, kan man jo håbe på. Der er i hvert fald nogle, der skynder sig at betale, for at slippe udenom advokaten.

MVH

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 21-11-05 09:29

Ps. Jeg ville nok også blive ved at ringe til vedkommende. Om ikke andet så for at hun nok skulle blive ulideligt træt af mig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-11-05 11:05

Desværre har du nok været for godtroende.

Det er ikke nogen trøst, men dagligt er der folk der bliver snydt på den måde, enten folk der ikke får deres penge, eller nogen der betaler og ikke får sine varer.
Og det er både blandt private og i netbutikker.

Men som Viskinge skriver....skriftlige anbefalede rykkerbreve.

Og hvis man skal sende noget til nogen, så gør det på efterkrav.
Der kommer godt nok et ekstragebyr på til postvæsenet, men det sikrer både sælger og køber på den måde, at køber først får pakken udleveret når den betales, og køber kommer ikke til at betale noget som aldrig bliver sendt.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-05 13:20

Sidder altså lige og tænker: ....Jamen hvis svaret er, at man har været godtroende. og at man fremover blot skal lade være med at sende varen, indtil pengene for den er indsat eller sendt til sælger - hvad vil rådet så have været, hvis det var en køber, der havde sendt penge for en vare, men aldrig modtaget varen?!

Ja godaw, jeg er sikker på at du allerede ved at du har været godtroende, men hvad kan du bruge det til?! ...Det er simpelthen for let et svar, og overhovedet ikke brugbart, hvis du vil gøre dig håb om at se dine penge..

Jeg ville nok gøre som Viskinge og Babbe skriver. Send et anbefalet brev med løfte om at sagen går til din advokat og kræv samtidigt at få fremsendt en kvittering på det beløb, som "damen" påstår at have indbetalt. Det er slet ikke sikkert, at du får noget ud af dette, men så har du da i det mindste forsøgt..

Godkendelse af svar
Fra : camho

Dato : 21-11-05 13:29

Tak for svaret creamygirl. Du har hel ret - det er et tillids-spørgsmål at handle på den måde. Heldigvis er det første gang jeg har oplevet det. Men nu har jeg skaffet hendes telefonnr........hun har forsøgt at købe noget fra en af mine veninder. Veninden har dog ikke sendt varen - og ja, der er ikke gået penge ind på hendes konto. En rigtig svindler. Men jeg giver ikke op, jeg vil f. ikke finde mig i at blive snydt!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-11-05 14:09

Hvis alle, blev ved med at forfølge ligende sager, var der til sidst ingen der gad at prøve på at snyde.
I så fald kunne man kun udskyde betalingen.
I øjeblikket ved "snyderene" at de fleste, opgiver på et tidspunkt, så derfor fortsætter de.

MVH

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-11-05 14:32

Jeg giver Viskinge helt ret!

Uanset hvor lille et beløb der er tale om, så kommer man da absolut ingen vegne, hvis man blot synker sammen og tænker: "øv, jeg er for godtroende og det kan ikke betale sig at forsøge at inddrive beløbet"

Håber du får skovlen under denne "køber"

//Creamy