/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kosttilskud og vitaminpiller....
Fra : rwo
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 18-11-05 11:32

Hej

Må man godt spise vitaminpiller, når man spiser kosttilskud?

Hilsen

rwo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-05 11:36

Er kosttilskuddet ikke tilsat vitaminer, for så er det jo unødvendigt , men hvis det ikke er nævnt på emballagen så må du godt

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-11-05 11:37

Det kommer jo helt an på hvilket kosttilskud og hvilke vitaminpiller.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-11-05 11:46

Vitaminer er vist kosttilskud

Prøv at se om nogle af vitaminerne går igen på de to glas, nogle vitaminer kan man få for meget af.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 18-11-05 11:51

Ifølge deklarationen, er der ikke de samme ting i....

rwo

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-11-05 11:56

Så er du på den sikre side!
Hvis der er vitaminer i, så plejer der at stå angivet hvor mange procent af den anbefalede daglige dosis pillerne indeholder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-05 11:58

Jamen så snup du bare vitaminer og kosttilskud, så du har noget at stå imod med her i den mørke tid

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-11-05 12:00

hvis du spiser sundt og varieret er det ikke nødvendigt med kosttilskud og vitaminer.der er en naturlig grænse for, hvor mange vitaminer kroppen kan optage. evt overskud går direkte i lokummet og er kun til gavn for producenten og forhandleren

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-05 12:04

Hej rwo.
Umiddelbart er det kun A-og D-vitamin, der ikke udskilles automatisk fra kroppen og derfor skal man passe på med indtagelsen af disse. Er dit kosttilskud 1 slags B-vitamin, skal du tage en B-combin ved siden af (combin er flere forskellige b-vitaminer), da kun en slags b-vitamin udskiller de andre og vi kan ikke undvære b-vitaminer.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-05 14:40

For mange vitaminer og mineraler kan være mere skadelige end gavnlige.

Nogen bliver bare til overskud som trimare skriver, mens andre kan medføre sygdom.

Og der findes overhovedet ikke noget som helst belæg for, at det er nødvendigt med ekstra vitaminer eller kosttilskud, hvis man får en sund varieret kost, hvilket langt de fleste mennesker gør her i landet

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 01-01-06 23:48

Tak for svaret vivi1959.