/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HD - Autosync.?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 17-11-05 19:04

Jeg har en LapTop. Har min Gl. 40GB HD som Ekstern HD. Det fungerer fint BORTSET fra:

Nå jeg sætter den i USB-porten begynder min Media Player 10 straks at synkronisere de på HD'en liggende musik-filer med mine afspilnings-lister. Da det musik jeg har liggende på den eksterne HD kun er en sikkerhedskopi, er det smadderirriterende. Jeg skal være lynhurtig til at standse denne synkronisering for ikke at skabe totalt kaos i mine afspilningslister.

Er der én der kan hjælpe mig til at undgå denne automatiske synkronisering?

Jeg starter lige med 10 point. Disse øges hvis jeg får den ønskede hjælp.

På forhånd 1000 TAK.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-05 20:03

Du må da kunne slå den synkronisering fra!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-05 20:04

Du må da kunne slå den synkronisering fra!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 20:06

Hej severino. Jeg kan squ ikke finde et sted at gøre det. Ellers havde jeg gjort det for længst.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-05 20:12

Ja uden tvivl. Men mon ikke den findes inde i egenskaber, hvor der skal fjernes et "knækket flueben"???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-05 21:36

Jeg prøver igen

Hold "shift" inde når du tilslutter din HD

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 21:44

ans -> Du har ret. Det virker. Men det er "lidt" en lappe-løsning. Hvis der ikke kommer en bedre løsning står du til 200 point. Tålmodighed sild-vu-plajs.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-05 21:55

Jeg har ikke forstand på al det tekniske, det lader jeg min søn om.
Han siger at det kan ændres i "reg edit"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 22:04

Kan du så ikke få ham til tastaturet? Jeg tør ikke at røre ved reg edit uden en førerhund!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 22:09

Hvis du går ind under fanebladet Synkroniser må du kunne slå automatisk synkronisering fra under Konfigurer synkronisering?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 22:24

tedd - Det kan jeg også, men den var ikke slået til. Jeg har nemlig for længst valgt manuel og ikke nogen mapper. Har lige prøvet igen. Den kommer nu ikke og Synkroniserer, MEN med automatik afspilning. Det er da til nogen hjælp men kan jeg også slå dette fra?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 22:31

MEN ans's søns tip om Shift imens jeg tilslutter drevet virker perfekt.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-05 22:40

Automatisk afspilning! Højreklik på drevet under Denne computer Gå ind under Egenskaber > Automatisk afspilning > I rullefeltet vælges musikfiler og der sættes prik i spørg hvergang så jeg kan vælge en handling!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 22:41

Jep det er fordi Shift tilsidesætter automatisk afspilning!

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 22:56

Tak for svaret tedd. I dit nævnte rullefelt kan man afkrydse og vælge handling på samtlige filtyper der måtte ligge på drevet og for hver enkelt filtype bestemme handlingen. Det er her vigtigt at man trykker på Anvend før man trykker OK, ellers vil det kun virke i denne session. Husker man at trykke Anvend først, vil det virke indtil man igen går ind og ændrer indstillingerne. Dette KUN for at fremtidige læsere af dette spørgsmål er helt med på hvad og hvordan.

1000 tak tedd. That did the trick.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-05 22:56

arne.jakobsen

jeg skriver lige nu med min søn på msn og gentager nu mine informationer fra min søn

han skal trykke:
start -> kør

skriv: regedit
tryk ok

gå ind i folderen:

HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Policies -> Explorer

dobbelt klik på NoDriveTypeAutoRun

her står sikkert 91

hvis han skriver DD bliver det slået på alle medier undtagen hans cdrom drev

hvis han skriver FF bliver det permanent slået fra... også på cdrom drev

nu kan han lukke regedit og sætte sin skide harddisk i

om det er en hjælp, det ved jeg ikke, men prøv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 22:59

P.S.: Jeg satte nu IKKE prik i Spørg hvergang. Jeg valgte Foretag intet. Så kan man nemlig isætte HD'en UDEN at der sker noget som helst andet end at det bliver registreret som værende tilstede. Og det var det JEG gerne ville med denne eksterne HD.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-05 23:12

Godt at du fik løst dit problem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 23:18

Hej ans. Jeg syntes nu også rigtigt godt om dit råd, så du får lige lidt point også. Venlig hilsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-05 23:36

arne.jakobsen

Jeg ved, at vi ikke altid er de bedste venner.

Jeg "min søn" prøvede at hjælpe.

Slet dit spårgsmål til mig, jeg går ikke op i de point, men jeg er på dine vegne glad for, at du fik en løsning på problemet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 23:57

OK ans, som du vil. Men ingen kan påstå at jeg bærer nag. Roses skal den der roses bør, og du skal i hvertfald have en buket fra mig. Venligst