/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Glaskeramisk komfur
Fra : Erikspoulsen
Vist : 6023 gange
200 point
Dato : 16-11-05 17:51

Jeg har desværre fået lavet en ridse i den glaskeramiske plade, kan jeg på nogen måde reparere denne ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-05 17:54

Desværre nej, men hvis du har tabt noget e.lign så prøv at spørge dit forsikringsselskab om det kunne være noget de

dækkede

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 16-11-05 18:10

Hej Erikspoulsen,

Du siger "ridse"
Det eneste man kan gøre er at købe noget polermiddel os så bruge rigtigt godt med knofedt.
Hvid "ridsen" er meget dyb kunne du eventuelt prøve at tale med en rudereparatør om han kan hjælpe dig, men der vil jo nok altid være synlige spor!

Held og lykke
Michael

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-05 18:21

Prøv at polere med almindelig sukker.
Sukkerkrystaller er meget skarpe.
Jeg har fjernet forskelligt fra vores glaskeramiske komfur.
Kun tørt sukker, albsolut ingen vand.
Brug en tør klud at gnide med.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-11-05 18:50

Pladen kan købes som "stump" ved f. eks Tridan (hvis du kender nogen der kan købe der - kun reparatører, elektrikere og den slags)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 16-11-05 21:05

slib ridsen ned med vådslibepapir korn 600
2. slib efter med vådslibepapir korn 1200
3. slib efter med vådslibepapir korn 1800
4. slib efter med vådslibepapir korn 3000
Ridserne eller mangel på samme poleres nemt væk!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-05 23:03

Citat
Prøv at polere med almindelig sukker.
Sukkerkrystaller er meget skarpe.
Jeg har fjernet forskelligt fra vores glaskeramiske komfur.
Kun tørt sukker, albsolut ingen vand.
Brug en tør klud at gnide med.

Sukker er så noget af det man absolut helst skal undgå på sin keramiske kogeplade, og såfremt man ved et uheld spilder sukker på den, skal man fjerne det hurtigst muligt, da det ødelægger overfladen på kogepladen......så ligefrem at polere med sukker vil jeg nu ikke anbefale.

Men Erikspoulsen.

Hvis ridsen ikke er dybere end at det er et kosmetisk problem er der ikke andet end at lade den være.

Hvis den er dyb er der ikke noget at gøre, og forsøg på at reparere ridsen vil kun gøre det værre, her tænker jeg på evt. reparation med "flydende glas" i retning af det der f.eks. bruges til autoruder, da det giver uens spænding der kan resultere i at pladen springer, og det kan den såmænd også gøre hvis det er en meget dyb ridse, da det medfører en ens spænding i pladen ved opvarmning.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-11-05 05:56

Sukker ødelægger ikke overfladen.
Brug det.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-11-05 09:28

Sukker ødelægger overfladen, hvis den er varm.

Varm sukker går i forbindelse med overfladen og "ætser" den.

Vaxen