/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Børn og biler.
Fra : LoneG
Vist : 2931 gange
20 point
Dato : 16-11-05 14:01

Vi planlægger både at få barn og købe bil. Vi sigter efter en lille familiebil, som kan have en barnevogn i bagagerummet. I den forbindelse vil vi lige høre hvor stort et bagagerum skal være for at en barevogn kan ligge sammenklappet i det?

Vi overvejer Ford Fiesta, Hyundai Getz, Suzuki Wagon/Ignis. Nogle erfaringer med disse og barnevogne?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-05 14:30

Det lyder jo som nogle dejlige planer.

Jeg vil blot sige, at det skal helst være sådan, at den kan stå sammenklappet på hjulene UDEN at disse behøves at blive pillet af. Det er sk#¤% irriterende i længden, og indtrækket/beklæding og fingre bliver som regel griset til hvis hjulene skal pilles af.

Så frem med målebåndet og find en barnevogn der har størrelsen, klap den sammen, og mål den - og så er det ellers ud til autoforhandlerne og måle op.

Hvis det kan blive til en decideret stationcar, så er jeg 110% sikker på, at det er det I bliver gladest for i længden. (altså mindst ca. 60cm i dybden når klappen er lukket)

mvh berpox

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 16-11-05 16:00

I får nok mest for Hyundai men de har jo også Matrix som jeg nok ville foretrække frem for Getz da den er merer rumlig
Ser selv på Hyundai Matrix
mvh
Zita

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-05 20:17

Getz med et bagagerum på 312 liter + en barnevogn? Glem det. Så skal bagsædet lægges ned....og hvor skal liften/barnestolen så være?

Matrix har 350 liter .... du'r heller ikke. Så skal barnevognen da stå på højkant - og så er der nul plads til alt det øvrige grej.

Suzuki Wagon R ..... der er også et meget kort bagagerum - balanceakt for at få barnevognen ind - 300 liter med bagsædet på plads...

Ignis - 236 liter .... og Liana med 295 liter ...

Næ - kig på f.eks. Skoda Fabia Combi - der starter vi ved 426 liter bagagerum - hvis vi stadig skal kigge lidt på prisen.

Ellers er der Kia Rio .... bagagerum 449 liter og en pris i nærheden af 140.000 for en med 1,3 motor .

mvh berpox

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 16-11-05 21:17

Hej

Vi har en Ford Mondeo st. car og der kan vores barnevogn (en Odder) stå i den ene side, uden at hjulene skal pilles af, og så med kassen ovenpå. Det er super fedt når vi skal på længere ture/weekend ture, da vi så har tasker/legetøj mm i den anden side. Vi har snart 3 børn og vi kan sagtens være i bilen.
Held og lykke med det hele.. det er en dejlig tid du går i møde..

Annette

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 17-11-05 10:52

Kia Rio 1,4 EX med en bagagekapacitet 270 liter (ifølge bilbasen.dk) dur vist heller ikke så.

Men det vi tænker lidt på er, at hvis forskellen på om barnevognen kan ligge ned eller stå oprejst er 40-50.00 kroner, så er det måske værd bare at købe en lille bil (som Getz fx.) og så lade den stå oprejst. Er der ikke nogen som har erfaringer med små biler og barnevogne?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 17-11-05 16:16

Nej da - du skal ha' en Kia Rio 1,3 eller 1,5 Combicoupé.

http://www.fdm.dk/public/altombilen/bildatabase/Soegeresultat.asp?Fabrikat_id=214&Model_id=685&submit.x=28&submit.y=11

Den har stort bagagerum!

Da ungerne var små kørte vi tit i en Skoda Felicia (ikke st. car) og det var edderm#¤% bøvlet med barnevogn på højkant. Hjulene skulle pilles af og så skulle man balancere det hele så man kunne lukke bagsmækken. Sorte fingre, sorte oliespor på interiøret fra akslerne osv. samt huller og mærker på alt muligt fra akslerne der arbejder sig gennem alt muligt.

Jeg købte så en renault 19 (hatchback model) - der var noget bedre plads, og der kunne man lige klemme en barnevogn ned under hattehylden, med hjulene pillet af. Lod jeg hjulene blive siddende og hattehylden blev hjemme, så kunne den stå i bagagerummet, kun med "kassen" og stellet klappet sammen.

Den blev skiftet til en Renault Megané st.car - og SÅ var der bare plads til både barnevogn, og senere klapvogn - OG den øvrige bagage, uden at man skal have den store logistikeksamen for at få det hele til at være der.

Jeg siger det igen - stationcar - det eneste rigtige valg hvis man har blot een bil - og småfolk med dertilhørende grej.

Kig evt. på brugte stationcars (2 år gamle) hvis det er fordi det er stinkende dyrt at købe nyt.

Jeg var MEGET glad for min Megané - som nu er udskiftet til en Renault Grand Scenic ... men det er nu fordi vi nu er 2 voksne og 4 halvstore børn.....

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 22-06-06 13:09

Tak for hjælpen alle sammen.