/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Biler uden afgift? Renault 19 Cab?
Fra : hojriiskim
Vist : 785 gange
200 point
Dato : 16-11-05 09:26

Hey.. Nogen der ved hvor på nettet man kan se biler uden afgift der er til salg?

Nogen der kan fortælle mig hvad en renault 19 cabriolet fra 93 som er i god stand koster uden afgift?

Nogen der evt ved hvad afgiften er på sådan en?

Da kæresten netop har købt en af slagsen kunne der være sjovt at se hvad de koster, og sammenligne med hendes køb. og så var det rart at vide hvad afgiften er på sådan en. Har hørt om en som har fået registreret en bil, den afgift den blev sat til fra myndighedernes side var så højere end en han havde set på en tilsvarende bil i avisen. Det udklip viste han så og fik afgiften til samme som i annocen. Han sparede faktisk 10k ved det.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 16-11-05 09:33

her er der lige et link der kan give lidt af svaret

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=92007&vID=0

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-05 10:42

I tyskland koster de i den årgang mellem 3000 og 4000 Euro.
I Frankrig er de lidt dyrere nemlig omkring 5000 Euro.

Det er som regel tysklandspriserne man regner med her, fordi det er der der bliver importeret flest fra.

Men så skal du regne med, at hvis det er en som er hentet til DK og sælges uden afgift, er den noget dyrere fordi sælger skal have fortjeneste og omkostninger ved importen dækket.

Så hvis man vil ha' sådan en , er det billigste at man selv henter en i Tyskland.

Afgiften bliver beregnet ud fra hvad en tilsvarende model koster i DK når den er på danske plader. Det har ikke noget at gøre med hvad man giver for bilen uden afgift.
Så som regel er der ikke sparet noget videre (nogen gange endda dyrere) ved at importere, fordelen er blot, at man som regel får en bil der er i bedre stand m.h.t. rust, end hvis bilen havde kørt her i landet fra ny.

mvh dova

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 16-11-05 11:57

kæresten gav 20000 kr for hendes hos en dansk brugtvognforhandler, og har fået at vide at hun måske skal give omkring 35000 i afgift..
Lyder det fornuftigt?

Vil gerne hører fra nogen som evt selv har hentet en bil magen til hjem og hører hvad afgiften på den er.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-05 12:52

Ja, det lyder fornuftigt, for jeg kan se de er rigtig dyre her i landet.

Jeg fandt en '94 til 79.900 og en '95 til 99000..............det kunne jeg i øvrigt aldrig nogensinde finde på at betale for så gammel en Renault.

Noget af en slat penge, når en almindelig Renault 19 i samme årgange koster mellem 12 og 25000

mvh dova

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 17-11-05 08:20

ja ja, det er det da, men den er lidt smart.. Og så er det jo en "sportsvogn"..

Men synes bestemt den er "sej"..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-11-05 10:32

Tak for svaret trimare46.