/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Lyd hakker/skratter efter sata raid setu~
Fra : icedice
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 15-11-05 17:38

Efter at have sat sata raid op på min pc har jeg fået problemer med lyd-outputtet. Så snart der er den mindste HD-aktivitet hakker og skratter lyden helt vild, og det er lige meget om det er musik eller video filer. Det er ikke 100% sikkert at det skyldes mit nye HD-setup, men jeg går stærkt ud fra det da jeg ikke har lavet andre hadware ændringer det sidste lange stykke tid.

Mit setup er:

- Windows xp (med sp2)
- Asrock bundkort model p4s55fx+ (med sis raid kontroller)
- 2*160 gb maxtor sata diske (model: 6l160M0) sat op til raid0 i bios
- M-audio delta audiophile 2494 (med nyeste driver)
- Intel pentium 4, 3 GhZ processor
- 1024 mb ddr ram
- Radeon 9200SE grafikkort.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, da jeg bla. bruger min pc til at arbejde med musik.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:51

Gå ind under System > Hardware > Enhedshåndtering! Afinstaller alt under dit lydkort og genstart computeren!

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 15-11-05 18:05

Kan ikke se hvordan det skulle kunne hjælpe mig, har jo instaleret nyeste lydkortdiver efter at jeg instalerede windows. Xp har ikke selv nogen driver til mit kort.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-11-05 18:13

vær >>osse<< sikker på at alt er skruet helt fast inden i pcen,
da lyden kan påvirkes af den minste ujævnestrøm.

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 15-11-05 19:13

xou > det er tjekket, alt er som det skal være... Det lyder mest af alt som om computeren ikke kan følge med når min HD arbejder...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-05 12:33

Det kan vel heller ikke skade at geninstallere lyddriverne? Har oplevet at skratten gik væk efter geninstallering!