/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Pulsur - hvad skal jeg vælge
Fra : Tanja
Vist : 2676 gange
100 point
Dato : 15-11-05 15:05

Jeg er endelig kommet godt i gang med at motionere, og for at undgå skader varierer jeg meget mellem
at cykle, løbe og dyrke aerobic og step på stuegulvet. Nu synes jeg det kunne være sjovt at se hvor meget jeg yder
ved de forskellige discipliner og samtidig vil jeg gerne kunne tage tid på mine løbeture.

Hvilket pulsur ville være noget for mig. Er der nogen der kan tale lidt for og imod.

Det jeg er i tivivl om er om de funktioner der følger med et dyrere ur er noget jeg i praksis vil kunne bruge til noget, da jeg ikke
har tænkt mig at gå alt for meget i detaljer.

Gode råd ønskes.

Vh
Tanja

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-11-05 17:30

Der findes jo et hav af typer indefor pulsure. Hvis jeg var dig, ville jeg vælge et ur, der har funktionen "pace" ..

Dette betyder, at du kan indstille et bestemt puls-interval, f.eks. 120 - 140, og skulle du komme komme under eller over det forudbestemte interval, vil uret begynde at bippe.

Grunden til jeg ville et sådant ur, er fordi funktionen gør det muligt hele tiden at holde øje øje med, om du bevæger dig i din maksimale fedtforbrændingszone..

Ved godt, at det ikke er sikkert din motion er for at få et ønsket vægttab, men uret med pacefunktionen, tror jeg du under alle omstændigheder bliver glad for..

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 15-11-05 22:06

Jeg fik for fem år siden mit første pulsur, og har brugt det næsten hver gang jeg løber. Det har været den bedste motivator for at blive ved med at træne. Jeg havde ikke % af pulsen på det første, og heller ikke højeste eller laveste puls for mit træningspas. Men som Creamygirl skriver så er det godt med "pace" funktionen.

Polar og Cardio er rigtig gode ure, men jeg har prøvet et noget billigere "discount" ur og det viste det samme som mit eget Cardio. Men nogle gange vælger man også pga. navnet.

God fornøjelse.

Bolino.

Har i dag Polar rd200sd med hastighedsmåler til skoen. Kanon ur!

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 05-01-06 06:51

Hvis jeg var dig ville jeg vælge mærket Polar de er meget gode