/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Installere en opvaskemaskine
Fra : Mrn
Vist : 1096 gange
180 point
Dato : 13-11-05 11:53

Hey... Jeg har købt mig en brugt opvaskemaskine ( siemens SL35260sk/12) Og jeg har problemer med at få den til at vaske...

Dvs. Det er en Indbygnings maskine... Og der står ikke ret meget i brugs forvirringen, andet end at den skal være vandret....

Jeg har sat den ind under en bordplade og skruet den fast, og sørget for at den står i vatter. men så vil den ikke vaske... dvs. den lukker ikke vand ind.

Men hvis jeg stiller den midt på gulvet og hæver forenden så den står pisse skævt (foran ca. 3 cm højere end bag), så vil den gerne vaske... Hvis jeg så sætter den tilbage ind under bordet igen med den placering at den står skævt, så vasker den... ikke!

Hvad kan problemet være???

Hilsen Michael

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 190 point
Dato : 13-11-05 12:22

prøv at kigge nede i bunden af maskinen, altså helt nede ved gulvet. der ligger en bakke med en lille flyder i. hvis der står bare en lille smule vand i den, kan den ikke tage vand ind. det er en automatisk stopfunktion for vandindtag, beregnet på at lukke for vandet, hvis en slange springer.
du skal vende maskinen så du kan komme til det fra bagsiden, du det er uden for selve vaskehalløjet den sidder

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 12:24

Den må jo få knæk eller blive afklemt på vandtilgangsslangen, når den er under bordet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-11-05 12:39

Som pallebhansen skriver, slangen får et knæk og stopper vandtilførslen når du skubber den helt ind, læg slangen i en anden bue.
Det er ligesom en haveslange man bukker så kommer der ikke noget vand ud.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-11-05 12:43

der kommer ikke noget knæk på slangen, når man skubber den helt ind. i så fald skulle alle opvaskemaskiner jo stå halvt ude i køkkenet. der er lavet plads til vandslangen bag på sådan et monstrum, ligesom afløbsslangen sidder der uden at det volder spor problem.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 13-11-05 14:00

Som trimare siger, så er edr ikke noget knæk på slangen...

Men jeg vil lige prøve at kigge på det med flyderen... hvor meget skal skilles ad, for at komme ind til den, for når jeg tipper opvaskemaskinen, så vælter det ud med vand, fra bunden....

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-11-05 14:13

du skal muligvis ikke skille noget ad. prøv at se om bagpladen på maskinen går helt ned til gulvet. det kan også være, at der er lidt hul i bunden så du kan komme til derfra. men ellers skruer du bagpladen af og kigger ind. husk at løfte flyderen op og få den tørret af. der skal meget lidt vand til for at aktivere den

Kommentar
Fra : txn

Dato : 13-11-05 18:26

Sørg lige for at der ikke er strøm til maskinen inden du fjerner bagpladen.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 17-11-05 15:21

Har fundet fejlen nu... den er utæt. Enten ved saltbeholderen eller ved afløbet inde i vaskemaskinen. Som gør at der løber vand ned i bunden af opvaske maskinen.

Nogen der har en ide om hvordan man piller bunden af? Jeg har kigget meget på den, og for mig ligner det at de har bygget påvaskemaskinen op med bunden først. Der sidder nemlig ikke nogen skrúer....

HIlsen Michael

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 21-11-05 15:30

Tak for svaret trimare46.