/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallert 45
Fra : tiemaster
Vist : 1667 gange
50 point
Dato : 12-11-05 14:47

hejsa jeg har lige fået mit kørekort ( til bil ) og har en knallert 30km/t nu er der så en der gerne vil bytte sådan så jeg får hans 45km/t... så er mit spørgsmål..
der er ingen plader på den nu hvordan får man det? og hvad koster det?
ringen er pillet på den og derfor kører den 85.. er det noget problem med hensyn til og få plader på den??

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-05 14:50

Den skal ikke synes vej ejerskift.
Du skal ha registreringsattesten med når du køber den, og se efter at stelnummeret på papiret og på kanllerten er det samme.
Derefter skal du ha et forsikringsbevis hos et forsikringsselvskab, og så skal du bagefter på et motorkontor og ha den ejerskiftet.
Ejerskiftet koster 380,- og forsikringen koster ca. 800,- om året, for ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 12-11-05 14:51

Hej....Du tar reg attesten med på motorkontoret og 580 kr, så får du en nr plade udleveret....Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 12-11-05 14:53

NoShyGuy

Der er ikke tale om ejerskifte, men en ny reg.....Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-11-05 14:53

nå, ja... det koster lidt mere når du ingen nummerplader har.

Kommentar
Fra : klokkerholm

Dato : 12-11-05 14:55

hej du skal lige tænke på at med en hastighed på 85 km/t overskrider du den 70% hastigheds grænse der betyder (i værste fald )at du kan miste dit kørekort Venlig hilsen klokkerholm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 18:38

Citat
Knallert 45: Du får et klip, hvis du overskrider hastighedsgrænsen på 45 km/t med over 30 %, dvs. hvis du kører med 59-72 km/t. Kører du mere end 60 % for stærkt (over 72 km/t) får du frakendt kørekortet betinget.

Dernæst skal du være klar over at bliver du taget 3. gang på en ulovlig knallert, det er uanset om du kører for stærk eller ej, så får du aldirg knallerten at se mere.
Du vil hver gang få en bøde indtil politiet tager din knallert for evigt.

Du skal ha' papirer på knallerten for at få den indregistreret og henvende dig til det lokale motorkontor.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-05 18:41
Kommentar
Fra : Wolfdk

Dato : 19-11-05 23:58

davs du

find først ud af om du overhovedet vil have en scooter 45. du skal tænke på at du skal køre på vejen og holde dig i vognbanen lige som du gør i en bil og ikke noget med cykelstien selv om det er fristende. der næst skal du selvfølgelig have fundet et forsikrings selvskab, du kan jo selvfølgelig lige høre ved dit eget forsikringsselvskab hvor du har din 30'er forsikring nu. husk at tage reg. attesten med ned til dem så de kan lave forsikringsbeviset til dig da de skal bruge stelnummer type og model. der efter henvender du dig ved motorkontoret i din politikreds. der får du så udleveret nummerplade prisen er 590 kr. for ny nummerplade (hvis der er gået mere end 5 år skal scooteren til syn) og så er der bare hjem og bore huller i pladen og skrue den på.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-06 10:39

Tak for svaret NoShyGuy.