/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
vaskemaskine kul
Fra : hvterp
Vist : 920 gange
40 point
Dato : 10-11-05 18:10

hvorfor slides kullene op, kun i den ene side på min vaskemaskine? har lige skiftet dem var helt slidt op i den ene side og næsten som nye i den anden side

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 10-11-05 18:35

det har vores også gjort - glæder mig til at høre svar

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-11-05 19:46

Hvis fjederen bag kullet er lidt strammere i den ene side, så er der større friktionskraft, og dermed slides kullet hurtigere.....

/berpox

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 10-11-05 20:22

Eller det mindst slidte kul har siddet fast - og er blevet slået løs under demontering!??
Kan forklare det store slid på det ene kul.

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-11-05 20:34

Hvis det ene kul ikke rører, så kører motoren slet ikke - og så kunne det andet kul jo ikke blive slidt

Accepteret svar
Fra : ansgard

Modtaget 40 point
Dato : 12-11-05 15:36

Jeg tror at ”berpox” er inde på noget af det rigtige, kullene skal jo give strøm til rotorens spole, er der ikke gennemgang køre rotoren ikke. Det kan ydermere være at det løse kul danner gnister på grund af dårlig forbindelse, hvorved der opstår grater på rotoren, som så bevirker at det andet kul slides hurtigere.

Godkendelse af svar
Fra : hvterp

Dato : 13-11-05 09:55

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 15-11-05 19:49

>Hvis det ene kul ikke rører, så kører motoren slet ikke - og så kunne det andet kul jo ikke blive slidt
Hov - Der tænkte jeg vist ikke 100%
Ansgard er vist inde på det rigtige!

Mvh. Akaup.