/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Starterkoblings"dims"
Fra : john.Svenningsen
Vist : 448 gange
60 point
Dato : 08-11-05 17:45

Jeg har et par spørgsmål omkring "dimsen" som jeg har markeret på tegningen
jeg har kun to af dem, men alle fjedre og "stænger"
så jeg har tænkt mig at køre med to af dimserne i men eller alt andet i, også fjeder og stang uden "dims"
1. hvilken funktion har den? Hvornår bruges den, hele tiden, eller kun når den startes ??
2. kan man undvære den, altså køre uden den / starte uden den???
http://martinslab.users.whitehat.dk/13861.bmp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 18:17

Hej
Den bruges, når du bruger selvstarteren,
HVIS det kun er til starteren, kan du godt undvære den ene, da de 2 andre griber fast.
Ellers kan du selv lave en.
Af en ligther fjeder, og et lille bor, som du knækker i samme størrelse.
Har selv lavet det på samme måde, og det virker efter 1 år.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-11-05 21:07

Undgå at lave noget selv, Det er jo metalrullen som du mangler.
Den rulle vejer lidt, og den vægt vil mangle og så vil din motor ryste.
Ikke meget, men det vil ske.
Den skål som den ligger i drejer rundt sammen med krumtappen konstant.
Forestil dig en helikopter med 3 vinger. Hvad sker der hvis du knækker den ene midt over.

Pil hele det starter system af, og brug kickstarteren, den er også mere pålidelig.
Eller find den lille "dims" i den blå avis eller lign.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 23:15

En Scooter, kan på ingen måde sammenlignes med en heli.
Da det ikke sidder på de afstande.
Og forresten kan det få´s ved næsten enhver knallert forhandler.
Da mennesker skifter flere koblinger og deslige, end de skifter ruller og olie
Det du mangler, er så småt, at hvis ikke du kører tun, betyder det intet.
Og selvom du gjorde, ville du kunne mærke det ØJEBLIKKELIGT
Hvad kan det veje 0,5mg
Det er værre, at have skidt på selve koblingen/ eller bag variator/ruller, hvad MAN heller ikke tjekker.
Der kan efter en sæson, være fyldt af møg, som man bare hopper langsomt over.
---------------------------------------------------------------------------
NoShyGuy,,ikke bedre en dit andet tip, hvor der var tale om virkelig slid, og blåbrænding.
http://www.kandu.dk/dk/spg/77284

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-11-05 19:47

Den husker jeg godt.
Så længe at der ikke var slør i det gliderør, så var det ok, men hvordan kommer der en sådan varmeskade på det rør, uden at resten af variometikken er virkeligt synligt ødelagt.
Jeg skrev også at han skulle skifte til Malossi hvis han ville skifte den.

Men der vil altså være rystelser hvis man kører rundt med ujævn vægtballance, så er det ikke godt.
Det er ikke nødvendigvis meget, men hvorfor satse. Kickstarteren virker vel fint.
Fjerner man starterkoblingen fra krumtappen, så vejer den også mindre. Og dermed en smule mere kraft.
Ikke meget, men det kan måles.

Men giv mig ret i at det ikke er smart at køre med uballance på krumtappen.
Heller ikke koblingen, som du siger.