/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Fejlkode 4101
Fra : Dumbo2
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 08-11-05 17:13

Hej.
Jeg har fundet en fejl på min nye computer, da jeg skulle installere XP for første gang.
Har hentet en win. xp pro startdisk hos microsoft. den begynder at indlæse, men skriver den så : Filen \biosinfo.inf kunne ikke indlæses. Fejlkode 4101. Er der nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan komme vidre?
MVH Dumbo2.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 18:20

Hej har du prøvet, bare at genstarte installationen.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 08-11-05 18:43

Ja det har jeg og jeg kommer ikke engang ind i xp inden den skriver Fejl ved indlæsning af operativsystem, når jeg køre den fra cd'en. Ved start med diskette skriver den, det omkring fejlkode 4101

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 19:13

Du skriver, det er første gang.
Du kan ikke bruge en XP PRO startdisk, til en almindelig XP
Andre kan hentes her, kør alle 6 og derefter sæt din XP Cd i.
Det bliver du bedt om
http://www.softwarepatch.com/windows/winxpboot.html

En Xp Pro, plejer der ikke at være problemer med.
Men har selv en, der skal køres flere gange, med blå skærm og alt,
før den ville noget.

Så luk for al strøm, og tag dit bios batteri ud et par minutter.
Og prøv så igen.

Kommer der ingen blå skærm.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 08-11-05 19:28

Ja, min computer er helt ny. Jeg har prøvet at installere de 6 disketter, men kommer kun i starten af den første disk, så melder den. Filen \biosinfo.inf kunne ikke indlæses. Fejlkode 4101. Nej der kommer ingen blå skræm.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 19:35

Luk for al strøm, og tag dit bios batteri ud, et par minutter, på størrelse med en 2 krone
Er det en XP PRO, du har

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 08-11-05 19:40

Jeps det er xp pro. Det vil jeg prøve at gøre og så se vidre.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 20:13

Gør det.
Er PRO en ægte, eller kopi
DK eller UK...

Annuller spørgsmålet
Fra : Dumbo2

Dato : 02-01-06 08:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål