/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Effektiv loppekur.
Fra : Gogzi
Vist : 9294 gange
100 point
Dato : 08-11-05 09:50

Mine ene kat kan ikke tåle loppemidlet FRONTLINE POUR-ON VET. Han bliver virkelig dårlig, fråde om munden og styrter rundt i lang tid. Har selvfølgelig kun givet ham det EN gang. Er der en der har kendskab til et andet effektivt loppemiddel ??
Hej fra mig. Gogzi Badogzi.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 09:54

Du har måske valgt midlet i forkert styrke.midlet skal doseres i forhold til katens vægt.Der findes et middel der hedder tiguvon og det kan mine katte godt tåle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-05 10:12

Advantage Vet, der skal kun dryppes lidt i nakken af katten, så den ikke kan komme til at slikke i det.

Og det allervigtigste er at udrydde loppeæg og larver i kattens daglige omgivelser, og det gøres med Lop-A Methoprenspray.

De voksne lopper kan ikke leve så længe og ikke formere sig uden at være på katten.
Derfor bliver de hurtigt udryddet, når katten behandles.
Men æg og larver kan overleve i tæpper,møbler og hjørner i flere år.
Så klækker de efterhånden, og så kommer du aldrig af med dem, medmindre du altså samtidig med behandling af katten, bruger et middel til æg og larver.

mvh dova

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 10:12

Frontline giver lopperne stress så måske også din kat.du kan jo istedet prøve midlet: Advantage pour on.Det er et af de nye midler som har en anden virkningsmetode.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-11-05 10:17

Det er vigtigt med disse loppemidler, der dryppes i nakken - inklusive Frontline, at katten ikke kan komme til at slikke i det. Det er med garanti det, der er sket, da din kat oplevede de kedelige bivirkninger.

En mulighed kan være at kombinere to præparater - ønsker du ikke at bruge frontline igen (selvom det er noget af det mindst giftige) så prøv Advantage og Program Vet i kombination. Program Vet virker forebyggende i det, det forhindrer æg og larver i at udvikle sig til voksne lopper. Desuden bliver de lopper, der bider, sterile. Det slår ikke de voksne lopper, der allerede er på katten ihjel. Til det kan man f.eks. bruge Advantage eller Frontline.

Held og lykke til dig og missen

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-11-05 10:26

Jeg giver vaxen ret, din kat må være kommet til at slikke stadset i sig, vi har brugt Frontline i årevis til misserne - uden problemer. Da vi har to, holder vi dem adskilt et stykke tid efter behandlingen, de kan nemlig godt lide hinanden og nusser og slikker derfor meget.

vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-11-05 10:40

Det lyder som om du er kommet til at give din kat FrontLine vet. på et hud-område, hvor katten har kunnet nå at slikke sig. Event. også overdosering? Det er meget vigtigt kun at dryppe i nakken, for her kan katten ikke nå hen med sin tunge for at slikke sig. Hvis katten får noget af præparatet i sig, så giver det nettop de symptomer, du beskriver din kat har fået tidligere. FrontLine Combo Vet. tager både levende lopper, flåt og lus, samt forebygger æg og larver. Rigtig dosering det rigtige sted på din kat, giver ikke disse savlen- og frådesymptomer. Der er alternativet at bade katten i loppeshampo ad 2 gange, med 1 uges mellemrum.
MVH

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 08-11-05 11:40

Advantage er et effektivt loppemiddel og hos mig uden de beskrevne bivirkninger, spytflåd ol.. MEN, det oplyses ikke, at det er kontraindikeret til gravide katte.
3 timer efter drypningen fandt jeg bloddråber rundt i huset, der ledte til en 3årig hunkat, hvis almenbefindende var fint, men hendes slikken bagtil var intens. Efter et par timer sov hun, og det valgte jeg også at gøre (klokken var da 5 morgen).
Hun var midt i graviditeten, og til forventet dag for fødslen skete intet, men hun har da heldigvis født normalt både før og efter. Det er 3 år siden.
Siden da, har jeg udelukkende behandlet huset med Metropren efter forskrifterne, og har undgået lopper, trods mine katte får lov til at løbe ud i haven.
---- noget kunne tyde på, at også lopper har "næse", så de vælger katte, der ikke lugter af Metropren. Jeg observerer fortsat.

Hilsen fra Innocent
Metropren er nærmest lugtløst, og ugiftigt for katte og mennesker.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-11-05 13:22

Der er også andre måder.
Lopper reproducere sig selv meget hurtigt, derfor vil de der overlever kemiske loppemidler blive resistense overfor disse midler, til ulykke for vores katte, der er det en god i de at se på andre mere naturlige måder
Sørg for at din kats helbred og immun system er optimalt med godt foder og vitaminer.
Loppehalsbånd med naturlige olier fås til katte.
Lopper overlever ikke varmt vand, derfor vask kattens "sengetøj" i vaskemaskine mindst een gang om ugen og pas på at de små æg ikke falder af når du skifter.
Støvsug grundigt og vask gulv, god ide at dampvaske gulvtæpper.
Anskaf en loppe/lusekam, fås i Matas og dyrehandlere, en hvor tænderne sidder rigtig tæt og gerne i to rækker.Når du fx ser tv og har katten ved dig kan du kæmme den og de lopper du får på tager du af og putter ned i en skål varm vand evt med lidt sæbe i.
Din egen urteloppepulver-opskrift : En del af så ange af disse du kan finde, eucalyptus, rosmarin,fennikel, gulskræppe,malurt. Kør dem igennem en persille -kværn, eller mekanisk hakker.
Drys det i små mængder på din kats pels ved at børste den bagud med hånden eller en børste og sørg for at det kommer ned i bunden af pelsen, særlig ved nakke, ryg, bag og mave. Gentag flere gange om ugen.
Bagefter lad din kat, hvis muligt, komme udenfor så du ikke får urtedrys indenfor.
Myre elsker lopper og loppeæg, så brug ikke insektmiddel mod dem udenfor. Slå græsset og vand det regelmæssigt, kort græs tillader sollys at trænge igennem og varme jorden, hvilket slår larverne ihjel.
Naturlig skin tonic lopper gerne vil undgå : Skær en citron med skræl i tynde skiver, tilsæt dem til en halv liter næsten kogende vand og lad det stå natten over. Dup eller spray det på katten og lad det tørre.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-11-05 13:28

Det er også en god ide at komme et loppehalsbånd i støvsugerposen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-11-05 18:17

Man kan spille violin for lopperne - det kan de ikke lide og de finder så en ny kat hvor der ikke spilles violin.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-11-05 12:50

mulberry - sikke besværligt, og ikke en gang billigere, for mig at se!

Kommentar
Fra : txn

Dato : 09-11-05 13:08

flash77-dejlig med en god griner.Håber også lopperne dør af grin.

Kommentar
Fra : kattelover

Dato : 11-01-06 15:31

hvis du besøger dyrelægen har han et godt
middel til alt utøj på katten. men det skal haves
på recept.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-01-06 19:29

Hvis alt mislykkes med at få has på lopperne, så tag katten med til dyrlægen, og bed om at få en indsprøjtning med Ivomec. Det tager alt levende stads. Bør gentages efter et par uger.
MVH Akle