/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetræning
Fra : mapse
Vist : 4237 gange
300 point
Dato : 06-11-05 11:56

Hejsa. Jeg har før fået superhjælp herinde - så nu prøver jeg lige igen

Jeg søger et rigtig godt sted at træne min dejlige lab på 2½ år. Vi har tidligere trænet til redningshund, og det arbejde var han vild med - eftersøgningen i ruiner var lige ham. Desværre har vi måttet stoppe det arbejde ;-( , så jeg søger nu en klub hvor jeg kan træne lydighed og brugshundearbejde (ikke bidearbejde) med ham. Det skal være et sted, hvor trænerne arbejder med hundens lyst - ikke tvang. Jeg vil rigtig gerne træne spor også. Kender du en god klub - jeg bor i Greve, så det gør ikke noget det er her omkring så giv endelig lyd fra dig - vi trænger til at komme igang

Kærlige hilsener Mapse.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-11-05 12:05

JEG KENDER INGEN KLUBBER I GREVE.

MEN JEG VED HJEMMEVÆRNET TRÆNER MEGET EFTER DE METODER DU EFTERSØGER, PRØV AT FORHØRE DIG OM DE OGSÅ HAR TRÆNING FOR IKKE HJEMMEVÆRNSFOLK.

JEG HAR SELV VÆRET PÅ FLERE KURSER, HVOR DEN LOKALE POLITIHUNDEKLUB HAVDE EN GÆSTETRÆNER FRA HJEMMEVÆRNET, DET VAR BARE SUPERGODT.

HELD OG LYKKE MED AT FINDE NOGET GODT.
MVH AG112

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 310 point
Dato : 06-11-05 12:38

Danmarks civile Hundeførerforening, Herfølge
Klubhuset Bregnegårdsvej 2A, 4600 Køge (for enden af Værkstedsvej)

http://www.dansk-hunde-skole.dk/

Her er lige par stykker, men du kender dem sikkert allerede. Jeg ved der også ligger noget i Tåstrup,. Jeg bor på Falster, men er tidligere Greve borger. og jeg ved hvor svært det kan være at finde det rette sted at træne med sin hund, så her er en liste over de forskellige klubber i det område.
http://www.hundeleksikon.dk/hundeskole.html
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-11-05 12:40

http://www.dch-danmark.dk/
Klik på link i højre side og rul ned på siden, der finder du alle afdelinger af DCH i området

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-11-05 12:40

Undskyld--link i venstre side

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 06-11-05 12:46

- Ja DCH er meget anbefalelsesværdigt. Ingen tvang, man lærer hvordan hunden fungerer/tænker/kummunikerer , ting indlæres i starten via leg og glæde, og klubben arrangerer til tider små kurser om inlæringsmetoder osv. -Sådan var det i hvert fald i den afdeling jeg gik i her i østjylland.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 06-11-05 12:49

-jeg OG min hund s'føli

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-11-05 14:05

Ja, og jeg kan meget varmt anbefale DKK's træning i Ølstykke. Det er ikke liiige, hvor du bor, men hvis du har bil er det ikke så slemt, og det er turen værd.

Silke og jeg går nu i DKK klasse 3 i Ølstykke, og det går godt. Der et stort hold med 15-20 elever og 2 lærere. Der er INGEN tvang. INGEN skrappe kommandoer og INGEN ryk i snorene. Alt foregår med MASSER af ros, og MASSER af godbidder eller legetøj. Der endda nogen, der bruger klikker.
Jeg har gået til træning mange forskellige steder igennem de sidste 30 år. Både andre DKK-pladser, aftenskoler, klikkertræning og specialklub-træning. Men INGEN andre steder har jeg oplevet, at man slet ikke bruger "NEJ" "FØJ" og lignende mishagsytringer. Og helt usædvanligt er det også, at lærerne OGSÅ bruger ros. Alle andre hold, jeg har gået på har vi fået rettet vores fejl. Og vi har fået at vide, hvad vi gjorde galt. Her får vi ROS! så VI er bare SÅ gode! Allesammen!

Som du nu sikkert har oplevet, Mapse, så brænder vi hundeejere for vores træning -hver især.

To ting vil jeg råde dig til, inden du beslutter dig:
1) Først og fremmest tag ud og se, hvordan undervisningen foregår de steder, som du mener kunne komme på tale. Du kan alligevel næppe komme på hold før efter nytår, så brug de næste måneder til at prøve de forskellige træningssteder. De fleste steder kan du ringe og aftale med træneren, at du kommer med din hund og får en prøvelektion.

2) Hvis du har nogen som helst planer om at gå videre end den grundlæggende begyndertræning, så er det vigtigt, at du sikrer dig, at der også er hold for viderekomne på det sted, du vælger. Det er ikke nok, at der er et hold, der passer til jer lige nu. Der skal også være et hold, I kan fortsætte på, når I har gennemført det hold, I vælger at starte på. Og det er ikke nok, at LÆREREN er uddannet til det.
Det er virklig, virklig træls at stå med en brandgod og arbejdsivrig hund, som der bare ikke er mulighed for at rykke op til næste klassetrin fordi der ikke er dygtige hunde/førere nok til at lave et hold. (Jeg regner med at Silke og jeg er klar til eliteklasse til næste år. Og der ER et hold i Ølstykke!)

Det er IKKE DKK-træning generelt, jeg anbefaler, for jeg har også oplevet en elendig udgave.
Ingen træning bliver bedre end de trænere, der er på pladsen. Uanset om det er DCH, DKK, politihundetræning, privat klikkertræning eller noget helt andet.

Så tag ud og kik og prøv.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 06-11-05 21:17

Jeg kan varmt anbefale http://www.gladehunde.dk.
det er træning på DIN hunds nivo og med imponerende resultater til følge.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 06-11-05 21:18

ups der manglede et k
linket er naturligvis som følger

http://www.gladehunde.dk

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 07-11-05 20:22

Hejsa alle sammen. Indtil videre vil jeg bare lige sige 1000 tak for al jeres hjælp. Jeg lader lige spørgsmålet så åbent lidt endnu, det kunne jo ære der kom et guldkorn, som lå i rimelig afstand herfra.

Birgitta - jeg vil helt klart gå ind og tjekke DKK's side og finde ud af hvornår jeg kan komme op og se træningen i Ølstykke.

KH Mapse

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-05 21:10

Jeg ved ikke, hvad niveau, du træner på, og om du har tænkt dig at gå til prøver?

Jeg skal til klasse 2-3 træning på lørdag kl. 9 til 10.30. Og jeg mener, at der er elite-hold derefter.
Men hvis du vil gå til prøver, så skal du nok starte med et klasse 1 hold. Jeg ved ikke, hvornår de træner.

Men jeg synes, du skal ringe og snakke med vores træner, Erling Olsen. tlf. 47 17 34 30. Der er bedst chance for at fange ham mellem kl. 17 og 18.

Træningen foregår på Maglehøjskolen i Ølstykke.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 07-11-05 23:16

Yes, held og lykke med at finde den rigtige klub for dig, jeg kan lige se at jeg har glemt at fortælle DCH's afdelinger hver især har egne faciliteter; altså træningsplads med redskaber og klubhus , så der er mulighed for socialt samvær og at holde kurser på stedet.

Held og lykke.

Vh.

Kommentar
Fra : Vicki_pigen

Dato : 30-11-05 16:28

Hej... Vil også gerne anbefale dig DCH... De har både et konkurrenceprogram, der i de "større" klasser opfylder både eftersøgning, spor og lygdighedsdrømmene... De har også det nordiskeprogram, der kører som en eftersøgningsdel, og en spordel... Der er desværre ikke såå mange konkurrencer om året, men jo mere efterspørgsel, des større interesse, og des flere konkurrencer...
Har selv været i DCH, og min søster konkurrere både i lygdighedskonkurrencerne og i nordisk med hendes lab...

Vicki

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-11-05 16:54

Hej Mapse
Her har du linket til de forskellige klubber i området og i nærmeste omegn.

http://www.hundeleksikon.dk/hundeskole.html

MVH Bevi54 PS. God jagt på en god klub.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-12-05 18:24

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-12-05 19:07

...Men der står ingen steder, at du overhovedet SKAL lukke spørgsmålet!!!
Hvis du ikke synes, at der er et svar, du vil vælge, så har du ret til at lade være med at lukke.
Det vil betyde, at alle fortsat kan se tråden uden at betale points for at se den.
Når tråden er blevet lukket, så skal alle andre end dig og svareren betale points for at se svarene.
De points, som man betaler, får du.
Men det er helt ok at lade være med at lukke hvis du ikke har fået et brugbart svar.
Der er uenighed blandt kandubrugere om dette punkt.
Men jeg kunne da godt lide at vide, om du har fundet et sted at træne din hund?

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 14-12-05 22:37

Kære Dabj. Jeg ved godt hvad man gør og bør herinde .... og jeg har også tidligere gjort opmærksom på, at jeg godt var klar over at jeg havde fået mange gode svar, men at jeg ville lade spørgsmålet stå åbent. Jeg er egentlig ikke særlig vild med at du forsøger at lege "politimand" og holder øje med hvor længe jeg er om at acceptere et svar som et svar - det må vel være op til mig, hvornår jeg synes jeg har fået svaret jeg synes er svaret. Dette er ikke for at være sur, jeg synes bare det er noget underligt noget at begynde at løfte pegefingre over for andre brugere - mig bekendt står der ingen steder at det skal være indenfor en vis tidsfrist at man takker for svaret.
Når det så er sagt, så vil jeg da alligevel sige, at jeg måske synes det er på tide at lukke spørgsmålet - men må indrømme, at jeg ikke lige ved hvem jeg skal give pointene, da mange har gjort et flot stykke arbejde ved at svare mig - Birgitta har skrevet fint om DKK og mange har valgt at skrive om DcH. Og til dig Birgitta vil jeg sige at det lød rigtig godt det du har skrevet om Ølstykke, men der er alligevel et pænt stykke fra Greve til Ølstykke - specielt når der er sne og is på vejene, men tusind tak for alt det du har skrevet til mig. Du spørger så pænt om jeg har fundet sted sted at træne - og jeg er netop blevet ringet op af DcH i Herfølge og har fået at vide, at der er plads til mig og Boss fra januar, så det glæder vi os VILDT til. Til jer alle sammen. Tusind tak for svarene - desværre er der jo kun en der kan få point, så selvom der er mange af jer jeg gerne ville give til, så har jeg valgt at sige Tak for svaret Bevi54, idet du var den der anbefalede Herfølge. Endnu engang 1000 tak for hjælpen - jeg er så imponeret over al den hjælp man kan få herinde fra :)
KH Mapse

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 14-12-05 22:39

Kære bevi54. Som du kan se på min kommentar lige over, så har jeg haft svært ved at sige hvem der skulle have point, men da du anbefalede DcH Herfølge, og det er der jeg starter, så blev det dig. JEg glæder mig meget til at starte der, det lyder til at være en god klub, med rigtig god ånd. Det kan jo være jeg skriver ind på et senere tidspunkt og fortæller alle jer søde kandu-brugere hvordan det går med os. KH Mapse

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-12-05 23:20

Hej Mapse
Held og lykke med din træning i Herfølge og mange tak fordi du valgte mig. Skulle det være en anden gang jeg ser du er her så skal jeg tænke på sig.

God Jul og Godt Nytår til dig.

Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 15-12-05 10:41

Tak BEvi54. Du er godt nok også en flittig svarer herinde - der er altid lige et godt råd fra dig synes jeg. Der må være mange der sender dig kærlige juletanker.

Også god jul og godt nytår til dig fra mig

Mapse