/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olieblander?
Fra : Viktor_PM
Vist : 514 gange
30 point
Dato : 06-11-05 11:33

Hvordan kan jeg tjekke om min olieblander på min stalker virker?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-05 12:24

1. Man kan kigge ind på oliepumpen, og se efter at drejeskiven(regulatoren) går helt ned til sit stop når gassen er taget af, og så skal kabelet jo også være "næsten" stram, for ellers skal den jo have en del gas, for at bevæge sig fra sin bundstilling som kun er beregnet til at give lidt olie til tomgangen. Altså oliepumpens gaskabel skal være justeret rigtigt, så det er næsten stramt.

Men det siger jo ikke noget om oliepumpen i det hele taget virker, det undersøger du sådan:
2. Træk den lille olieslange af nede ved membranhuset/karburatoren, og hold den opad.
Tør slangen af med en klud, og lig mærke til om olien står helt op i slangen.
Start motoren i tomgang, højest 1/2 minut, og du skal kunne se at olien stiger i slangen, og begynder at sive ud over slangens ende. Så er alt i orden. Bare der kommer ganske lidt.
Det er den eneste kontrol du selv kan lave.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 06-11-05 13:48

>>Pallebhansen

Det har jeg prøvet nu.
Der løber ikke noget olie ud. Lige meget hvor længe den står, og hvor meget gas jeg giver osv. :(
Tror du at der skal helt ny olieblander på? eller måske skal den renses?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-05 14:47

Det hedder oliepumpe.
Jo der er da et eller andet helt galt, men tjek først at der løber olie ned til pumpen oppe fra tanken, ellers kan den jo ikke give noget.
Træk slangen af, helst nede ved pumpen, så skal der jo komme væltende olie ned oppe fra oliebeholderen.
Hav en skruetrækker klar til at sætte ind i slangen, for at standse olien.
Og kommer den godt nok løbende, så skal du have din oliepumpe af, nogle af dem trækkes af et gummibånd, der bare kan være sprunget.
VH Palle Hansen