/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Opdatering af bios trin for trin - hvord~
Fra : Qualiman
Vist : 464 gange
400 point
Dato : 05-11-05 10:04

Ok jeg har set hvad der er skrevet i tidligere svar men hvordan skal jeg gøre det?? trin for trin

Jeg kører XP Pro

Kommentar
Fra : txn

Dato : 05-11-05 10:21

Først finder du et link til dit mobo.herfra kan du direkte opdatere din bios.Du skal selvfølgelig vide navnet+nr på dit mobo.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 05-11-05 10:47

Hvad hedder dit (mobo)bundkort?

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 11:01

Det er forskelligt fra ældre og nyere bundkort.. Hvis det er et 'lidt' ældre bundkort, så kan du meget vel skulle blive nød til at bruge en bootdiskette eller en windows 98 cdrom..

Det er ganske simpelt.. Du downloader et par filer hvor den ene hedder flash og den anden sikkert noget med *.rom.
Så siger du bare 'flash.exe filen.rom'.. Selvfølgelig alt efter hvad de hedder.. Og så kommer der lidt program frem på skærmen som guider dig..
LÆS ALT HVAD DER STÅR PÅ SKÆRMEN!

Er det et nyere bundkort, så downloadet du et program til bundkortet. Det kan updatere biosen direkte fra windows.. Der bliver du guidet let og elegant igennem..

Håber det kan hjælpe! Det er ikke så svært som det lyder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-05 16:48

Det er lidt mere risikabelt at opdatere bios direkte fra nettet.
Det er bedre at hente og indstallere fra windows eller bedst via diskette.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 17:00

Ved ikke hvad du snakker om.. Det er ikke farligt.. De nyeste bioser er bygget på en flash safe mode.. Det kan ikke gå galt. Man updatere ikke direkte via nettet.. Programmet til bundkortet downloader biosen, og når den er hentet ned, så begynder den at flashe.. Det er ikke farligt. Overhovdet ikke.. Bare sørg for at computeren er fri for virus.. Og lad ikke unødvendige programmer køre!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 05-11-05 17:35

Bundkortet er et MTC SIS 650 version 1A

Annuller spørgsmålet
Fra : Qualiman

Dato : 29-03-06 17:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg satsede en del point men har ikke fået et der kunne bruges