/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Min hund er blevet kastreret! HJÆLP!
Fra : Mulle73
Vist : 1393 gange
200 point
Dato : 04-11-05 23:18

Min hund er blevet kastreret idag kl. 14. Han har stort set sovet siden.
Han har ikke drukket ret meget, men har spist lidt. Jeg lukkede ham ud for lidt siden, men det ser ud som om han ikke rigtig kan styre bagkroppen. Når han vil lette ben, sætter han sig i stedet for ned.
Han har et ca. 2 cm. langt åbent hul (sådan ser det i hvert fald ud), hvor der er syet lidt på begge sider af.

Jeg er bare så bange for, at der er noget i vejen med ham. Er der nogen der ved om der skal være hul?

Mulle

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 04-11-05 23:25

det er meget normal at de ikke kan styre kroppen der går ca et døgn før den helt klar igen, såret ser som regel aldrig for godt ud ,jeg tror det er normal .
hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 04-11-05 23:33

Pyyyh.... Tak for det! Jeg kan bare ikke holde ud at se ham sådan. Han er ellers så glad en hund!

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 210 point
Dato : 04-11-05 23:37

Du har formodenligt fået det gjort hos en fagmand altså dyrlægen, så på det område må man gå ud fra, at det er lavet som sådan noget skal laves, men jeg kan da godt forstå din tvivl, normalt bliver det syet sammen, det er det vel også blevet, at din hund er træt er heller ikke helt unormalt, det kan tyde på at han ikke har fået så meget at vågne op på og han skal have ro og sove ud til i morgen så skulle han være mere frisk, der kan gå et par dage før han er frit for fejt og løber rundt igen, drikker han ikke skal du hjælpe med lidt læske i mundvigen og se efter han synker det, virker han stadig sløv på søndag må du ringe til den vagthavende dyrlæge og få en snak om hvad du så kan gøre, for væske skal den have, mad kan den godt tage lidt mere afslappet, men det er bedst hvis du kan få lidt i den, kreds lidt for den, med noget ekstra lækkert, der dufter godt, så skal du se så kommer den sig hurtigt igen.
Søg for at den ikke begynder at rode i det åbne sår det er ikke godt.
Har du fået en skærm med til ham så han ikke kan nå sig selv bagi?
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-05 23:44

Mulle.... jeg fik min hund kastereret i april måned i år, jeg havde det som dig, men jeg kan love dig, at allerede i morgen
har den det meget bedre, ikke helt på toppen men meget bedre. Jeg gav ikke min hund skærmen på, jeg syntes at den
nok ville genere for meget, så i stedet købte jeg nogle børnetrusser, og klippede et hul til halen, han havde dem så
på hele tiden lige med undtagelse af når han var ude, det gik faktisk nemt og smertefrit alt sammen, jeg havde fået dosis af vide på evt. panodil, men det blev slet ikke nødvendigt. Efter et par dage hoppede han rundt som om intet var sket, det var mere mig der var bange for at syningen skulle springe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-11-05 23:49

Tror også mennesker ville ømme sig lidt hvis de fik samme tur.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-05 23:58

Panodil

Man må altså overhovet ikke give en hund Panodil, de kan dø af selv små mængder, og hvis ikke de dør, risikerer de svære organskader. For nogen hunde er bare 1 panodil dødelig dosis.

Hunde må KUN få dyrlægeordineret smertestillende, der er beregnet til dyr, og hvis din dyrlæge har anbefalet det, Nordsted, burde vedkommende godt nok ha' en skideballe af de helt store.

Men Mulle, det lyder som om det er helt normalt med din hund, der går noget tid før han er på dupperne igen.
Han har været bedøvet, stingene strammer måske, og han har måske ondt.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-05 00:29

Fortalte dyrlægen dig ikke, hvordan din hund ville ha' det, efter den var blevet kastreret.

Din hund har været i narkose, men det skulle undre mig meget hvis dyrlægen ikke har fortalt dig, hvordan du skal forholde dig med din hund de næste par dage.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 05-11-05 08:14

Hej alle sammen

Tusind tak for jeres besvarelser.

Det var min mand der var afsted med hunden, og han er ikke så informativ. Siger bare at det er som det skal være, meeeen.... En bekymret "mor" vil jo helst være sikker!

Hunden har det bedre idag. Han drak heldigvis en hel del igår, og har også fået tisset osv.Han virker stadig lidt sløv, men ser alligevel mere frisk ud.

Kærlig hilsen Mulle

Godkendelse af svar
Fra : Mulle73

Dato : 05-11-05 08:14

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-05 08:36

Det var dejligt at hører, fortsat god "bedring"

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 05-11-05 19:19

Jeg vil gerne lige understøtte dovas oplysning om Panodil. Det er rigtigt, at Panodil er dødeligt for hunde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-05 20:33

Jeg syntes nu godt nok, i skyder gråspurve med kanoner

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=951/sprog=1/grp=3/menu=2/

http://www.hunde-info.dk/apo9.shtml i dette link skrives der godt nok at der kan være en risiko

http://www.dyrepsykologen.dk/artikler/smertebehandling.htm

Jeg kan helt tilslutte mig, at såfremt der var tale om en egentligt smertebehandling over flere dage, så skal hunden have noget andet, men i dette tilfælde, var det kun hvis hunden fik ondt