/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilforsikring
Fra : gal
Vist : 446 gange
300 point
Dato : 04-11-05 22:34

i sidste uge var jeg så uheldig at køre ind i en anden bil
jeg har en nissan terrano 2,7 tdi årg 99 som har kørt 70000 km
taksatoren vil ikke give en ny frontrude da den er revnet fordi der var en lille stenslag i den, og så kom der en revne ved sammenstødet.kan det være rigtig

taksatoren og værkstedet siger at bilen ikke er skæv, men hvad nu hvis det viser sig når nu bilen er lavet at den er skæv, kan den så blive totalskadet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-05 22:41

Citat
taksatoren og værkstedet siger at bilen ikke er skæv, men hvad nu hvis det viser sig når nu bilen er lavet at den er skæv, kan den så blive totalskadet

Nej

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-05 22:47

Det med frontruden, det vil jeg mene burde afhænge af, om taksatoren kan sige 100 %, at ruden ikke var revnet såfremt stenslaget ikke var der
Men fra at burde være, og til virkeligheden, er der ofte lang vej, og et stenslag er jo en defekt, så måske er han alligevel i sin gode ret.

Og der skal temmelig meget til for at totalskade en bil.

Skævhed ? der findes opretterbænk, så du skal helt ud i, at dørstolper er vredet/trykket sammen, vanger/eller chassisramme totalt krøllede o.s.v, før der bliver tale om totalskade.

mvh dova

Kommentar
Fra : johnnylars

Dato : 10-11-05 12:35

Hej Gal.

Som Dova så sandt siger er det taksators mening der gælder, MEN, hvis stenslaget og revnen ikke er samme sted er ruden skadet som følge af uheldet og kun det.
HUSK at taksatoren hverken er forsikringsselskabets eller din mand.

Jeg fik på et tidspunkt ødelagt nogle alufælge til 20000.- kr. ved en brand men taksatoren sagde at disse kunne erstattes med et par andre (Ikke samme mærke) for 6000.- kr.
Jeg ringede så til forsikringsselskabet og forklarede dem sagen og de kunne heller ikke forstå taksatorens pris.
Ved at snakke direkte med forsikringsselskabet og selv finde et sæt tilsvarende fælge fik jeg 16500.- kr. til at købe for.

Dette er selvfølgeligt lettere hvis man ikke har et stort forsikringsselskab (Tryg, Codan, Topdanmark o.s.v.) men har et lille lokalt selskab.

Hvad angår totalskade skal en bil skades for mere end 65% af bilens reele værdi.
Så hvis din Nissan har en værdi i handelen på 100000.- kr. skal skaden løbe op i 65000.- kr. før den erklæres for totalskadet.

Håber du kan bruge svaret, Hilsen Johnny