/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installering af controller kort..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 04-11-05 20:17

Jeg havde været en ordentlig smøre igennem da jeg prøvede at installere ny harddisk, så denne gang vil jeg gøre ordentligt første gang...
Det er disse ting jeg skal sætte i:
St-lab PCI ATA 133 IDE CART - controller kort
Maxtor Diamondmax 10 250GB ATA 133 - harddisk
Hardisken skal ikke kører raid, bare som en normal harddisk..

Jeg har allerede 2 samsung harddiske og 2 cd-rom drev...

Hvad skal jeg gøre..? Driveren er installeret skal den afinstalleres først...? Skal hardisken være slave eller master...?

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 04-11-05 20:22

Bare smæk det hele i så det passer.. Lad harddisken køre master.. Pyt med driverne.. det finder den selv ud.. Og så er du kørende

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 04-11-05 21:58

det er ikke sikkret at den finder en pci jeg havde meget store problemer med min jeg har 4 * 120GB OG 2 DVD derfor skal jeg bruge den endnu da jeg skifter ud til sata hd 300GB 2stk

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 04-11-05 23:54

I dette tilfælde hvor driveren er installeret og det er en pci ide.. Så skulle det åbenlyst køre i i Windows XP SP2.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-11-05 09:50

Har gjordt det du skrev men den viser den stadig ikke under denne computer..! Hvad er der galt...?

Muligheder med jumper:
DC (master) - Det er den, den er sat på..
CS enable
Cap Limit
DS Slave

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-11-05 09:51

Skal lige siges at den finder kort og harddisk under startup...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-11-05 10:46

Jeg prøvede at formatere mit nye drev i partion magic, og det hele så lovene ud... men så gik computeren fadme i hak.. så nu er harddisken halv formateret, og den vil ikke starte op i windows.. har prøvet med en xp startdiskette, og der kan jeg umidlbart ikke formatere den... Jeg tror at partion magic havde oprettet drevet så nu skal det bare formateres...

Hvad skal jeg gøre nu.. Hvordan kan jeg komme til at formatere mit drev i dos..?

Accepteret svar
Fra : lennert1986

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-05 10:54

Smid en windows xp cd i.. Start op og boot på den.! Gå ind og lad den formatere den vej.

Men forstår ikke hvorfor den gik i hak.. Har du tjekket enhedshåndtering for at tjekke drivere??

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 18-01-06 13:42

Tak for svaret lennert1986.