/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Pris på bomuldshund
Fra : pyllle
Vist : 34984 gange
100 point
Dato : 03-11-05 15:09

Er her nogle der har erfaringer med køb af bomuldshund (coton de tulear)?? Jeg er ved at undersøge priserne, men jeg vil jo nødig snydes. Derfor ønsker jeg at høre fra andre, der har købt sådan en hund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-05 15:22

Det er ikke prisen, du bliver snydt på. Det er hundens "kvalitet" altså sundhedstilstand og racetypiskhed.

Hvis du ikke har haft hund før vil jeg stærkt anbefale dig med at starte med at gå ind på DKK's hjemmeside.
De har faktisk kurser, der hedder "Før du køber hund".

http://dansk-kennel-klub.cms123.com/496

Anskaffelsesprisen er det mindste når du køber hund. Dyrlæge, forsikringer, kost aktivering osv. løber hele tiden op.

Hvis du vælger en "bomuldshund" på grund af allergi, så er det jo lidt en streg i regningen, hvis du ender op med en hund, der måske nogenlunde ligner en coton, men som alligevel fælder, -enten fordi DEN har allergi, eller fordi avlsarbejdet ikke har været gjort ordentligt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-11-05 16:29

Pylle, jeg ved at Lillian og Preben laver hamrende gode hunde.

Jeg har haft dem til ringtræning ( til udstilling gennem DKK) og de laver gode ,venlige og racetypiske hunde.

Jeg har samtidig haft en nabo, der købte hvalp af dem, en dejlig lille dreng. Fuld af livsglæde og godt socialiseret.

Køb du bare din hvalp der, du bliver IKKE snydt på nogen måde, det garanterer jeg.

Du kan sagtens finde en coton andre steder udenfor DKK, men jeg vil ikke garantere dens ægthed, den kan meget vel være både utypisk og ikke have et ønskeligt sind.

Som Birgitta siger, prisen er det mindste for en hund, du skal have de næste 14 år.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-11-05 17:05

Racerepresentanten må da vide alt du gerne vil vide!!!!!
Coton de Tulear
Karin Hedegaard Mortensen
Kirkehøjvej 1, Tvingstrup
8700 Horsens
Tlf. 7566 7434
ep.montage@ade.dk
Suppleant:
Lilian Petersen
Bogøvej 4
4060 Kirke Åby
Tlf. 4649 9748
Coton-land@sol.dk
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 06-11-05 12:14

Jeg kender to familier der har coton de tuleurs, de mener at prisen i dag vil være omkring 10.000 hos en god opdrætter.
Ved ikke om det er sandt, men det var altså deres mening.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-11-05 15:05

Det lyder meget sandsynligt... Jeg tror, jeg har hørt noget i den retning også...