/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Lysende,Blinkende dims bag på mobilen?
Fra : Ji9
Vist : 922 gange
200 point
Dato : 01-11-05 17:54

1)Hvad hedder de små "dimser" der lyser og blinker til at sætte fast BAG på mobilen når den ringer eller man taler?
2)Hvordan Fungerer de?
3)Hvor køber man dem?
4) Kan de bruges til alle mobil.telefoner?
5) Hvordan sidder de fast?
6) har de flere forskellige navne?
7) Noget jeg skal vide om dem?

Undskylder men aner intet om dem. Det er nogen børn i min vennekreds der ønsker sig sådan en.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-05 18:03

Datteren siger, det er noget der sidder på coveret. Det er ikke lavet til alle modeller, men Nokia 3210 og 3310 kender hun til

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-11-05 18:08

1. de hedder små lysende dimser. og kan fåes i mange udgaver.
2. De reagere ved at sende/modtagerstyrken øges ved opkald.
3. I telebutikker og i mange tingeltangelbutikker så som 10kr.'s markeder.
4. Ja de har ingen fysisk kontakt til mobilen
5. med tape.
6. sikkert men 'små lysende dimser' er meget dækkende.
7. de har eget minibatteri, som nok ikke kan skiftes, men holder i lang tid.
De fås også indbygget i mobilholdere

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-05 18:44

Hos T. Hansen kaldes de Flash Stickers du kan se dem her http://www.thansen.dk/product.asp?c=617253582&n=283056340&pn=357400083

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 18:55

haha de små dimser er vel leds

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-11-05 19:01

yes miritdk Light Emitting Diodes
http://ledmuseum.home.att.net

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 19:07

hahahahaha sad netop og spekulerede over præcis ikke at kunne huske ordet imellem L og D - takke natmaden

(den side havde jeg da aldrig fundet haha)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-11-05 19:21

og de har ikke noget batteri.... de lyser direkte på at modtaga effekt fra det signal telefonen sender...
bare lige en oplysning til natmanden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-11-05 19:46

Takker Benjamin.Hansen.
Ihh hvor bliver vi alle kloge

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-11-05 05:41

Hov, jeg havde skrevet et indlæg her, men er åbentbart forsvundet!! så jeg prøver igen.

Spøgsmål 4: Nej, men næsten. Vi kan ikke få den til at virke på en SAMSUNG (foldemodel) hele familen legede med,
den ville bare ikke. Alle de andre mobiler vi prøvede med kunne.

Spørgsmål 3: De er titi til salg på QXL.dk under mobiltilbehør.

MVH

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-11-05 07:34

Kan det være fordi at SAMSUNG (foldemodel) , er bedere skærmet mod udstråling ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-05 09:01

til viskinge - du har ret det er ikke ALLE mobiler de virker på - her vil de ikke på lg telefonen for eks. ..... det er også en klapmodel

natmaden - hmmmm - der er noget at tænke over da

g´morn´

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-11-05 11:31

Det kan være, at det stærke felt, der får dimserne til at lyse, er inden i, når telefonen er klappet sammen.
Hvis det er tilfældet, er der jo ikke meget sjov ved det, da man jo så ikke kan se dimsen.

MVH

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 10:15

Dimserne er også i nogle mobilholdere, der har de eget batteri, og er så nok mere følsomme.
Min tanker om foldemobilerne er at styrkefeltet må være på ydersiden når den er sammenklappet,
da det jo er indersiden man vil ligge mod øret/hovedet,
og det er jo netop der man vil have et så lavt styrkefelt.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad047/

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/mobil/mobil2/mobiltelefoner/farlige-mobiler/

Ji9 -> Nu håber jeg da ikke at dit nye problem er at forklare alle børnene hvorfor at de ikke bør have mobil.
Men det er nu bedre at lave popcorn i en microbølgeovn, end i hovedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:33

natmaden for hulan da også

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 05-11-05 03:45

Jeg fortæller dem altid HVORFOR jeg selv bruger hovedtelefonsæt/øresnegl. Det er bla.a. derfor (læs forbrugerrådets HP.)
Men indimellem føler jeg mig total "psykisk syg" - når jeg går på gaden, samtidig med det set UDEFRA ser ud som om jeg går og snakker med mig selv.
De fleste yngre reagerer ikke, pga. de hurtigt fatter sneglen i øret - MEN FOLK LIDT OPPE I ÅRENE (og dem er der jo stadig en del af) GLOR FORSKRÆKKEDE på mig, Ryster lidt overbærende, medlidende på hovederne over den STAKKELS "Psykisk syge" der sådan går rundt og snakker med sig selv.

Mobilen er IKKE en integreret del af deres liv ENDNU. Den er stadig et fremmedlegeme!

Og NU vil jeg så også købe en "lysende blinkende dims" til mig selv, der kan blinke fra lommen under de længere udendørs samtaler. Som påmindelse om, at der ER en i den anden ende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-05 04:36

hhahahahahaha - ja den med at nogen glor helt forkert på én når man går og "snakker med sig selv" kender jeg til fulde - og bemærkningerne er stort set ens .....
Jeg bruger også øresnegl - og er i alderen hvor du beskriver at det er et fremmedlegeme ............. du burde se mine bekendte og øvrige i omgangskredsen - de har ikke vænnet sig helt til det trods flere års brug - jeg er sikker på de går med klokker i hovedet og nyder at ryste det

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 11:01

Ja , jeg går hverken med øreringe eller snegle, jeg bruger fastnet, og mobilen er noget jeg har i lommen når jeg er ude.
Når jeg sidder i s-toget, tænker jeg tit, hvorfor at de ikke bare har en mobilvogn, til alle dem der bare sidder og snakker ud i luften.
Hvilken selvoptagethed at mange af dem har, ja hele togstammen skal jo helst, kun kunne høre dem.
Normalt ser det ikke ud, og ingen ved og det er mobilen eller andre passagere de snakker med.
Kender også folk der tager mobilen med på toilettet, ja tænk nu hvis den ringede mens de ....

http://ding-dong.net/kandu/_pic/Nokia_1.wmv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 11:09

for det link natmaden - det er fluks sendt videre til en der trænger

jaja de mobiler er nu både af det gode og knap så gode - men man går nok ikke glip af så meget ved at gå på toilettet uden - eller lukke den når man ikke lige har brug for den.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 15:19

miritdk .-)
Der er jo nogen der ikke ved hvornår de har brug for den, så bare lige for en sikkerheds skyld.
Men det er nu 'sjovt' at kikke ned gennem sådan en togvogn, kommer af en eller anden grund til at tænke på,
Pink Floyd - The Wall, eller et kinesisk klasseværelse.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-05 16:04

så kan jeg bedre forstå lugten når jeg får fax

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 23:57

bentjuul - HAR du fax ??????

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 15-11-05 04:44

*GGG*