/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hårpragt...lol
Fra : shallowbay
Vist : 899 gange
100 point
Dato : 31-10-05 18:42

hey.. Nu er jeg ladet mit hår vokse i et halvt års tid nu, det når næsten skuldrene men ikke så det hænge. Problemet er lige at jeg har så ******* tykt hår såh.. ja... Jeg har fået det fortyndet men det er ikke rigtig godt nok.. Nogen idër til hvordan jeg undgår mit hår ser så manke pragtig.. agtig.. ud?

dunno måske.. glattejern (??? o.0) produkt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 18:46

Gå lidt oftere til frisøren. Han/Hun har en speciel kam til udtynding af for kraftigt hår. Få en aftale om en ugentlig gennemredning så behøver det ikke koste en formue. Måske kan du selv skaffe en sådan kam.

Accepteret svar
Fra : kvikke1

Modtaget 60 point
Dato : 31-10-05 18:48

Hejsa, Du skal få klippet håret i etager, så bliver håret meget tyndere at se på.
med venlig hilsen
kvikke1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 18:50

høh - den kam er såmænd bare med et barberblad i - men det lyder sjovt når den bruges

en gang om ugen arne ???? det er vist lige mere end i overkanten

æws - bare det var mig der havde en manke der var så kraftig - men er det ikke altid sådan at har man det ene vil man så gerne have det andet - osv osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 18:51

kvikke1 - det med etager har faktisk også den effekt at tyndt hår ser kraftigere ud

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-10-05 19:12

Brug lidt ekstra penge og find dig den bedste frisør du kan finde. De er hamrende dygtige til at håndtere sådan en manke.
Der findes ogsa mange hårprodukter, som kan styre sådan en manke, så den ser pæn og velplejet ud, uden at virke enorm. (min datter har sådan en manke)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-10-05 19:13

Det kan også være en god ide at investere i et rigtig rigtig god shampoo, der indeholder en masse plejestof. Desuden kan man købe noget halløj, der glatter håret lidt ud, og får det til at skinne... Hos frisøren
Husk også at bruge balsam, der også får håret til at lægge sig pænt. (Undgå for meget i hovedbunden - det kan godt komme til at se lidt fedtet ud)

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en brandgod frisør, der virkelig kan klippe dit hår, så det ser fornuftigt ud - og bagefter give dig gode råd om plejen. Sådan en omgang koster, men man bliver så glad for det bagefter

God fornøjelse

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-10-05 23:23

Vxen.ja, det var egentlig bare med andre ord, hvad jeg har skrevet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-11-05 01:07

Jeg er uddannet frisør og vil fraråde at få håret tyndet ud med en efilérsaks eller en kniv, når håret er så langt og måske skal være længere. Selvom det umiddelbart ikke virker, som om man klipper håret ved en udtynding, er det altså hår, man fjerner. Hvis håret er meget stridt (ikke én krølle) kan det komme til at se "frynset" ud og blive meget mere luftigt og levende - og endda fylde mere.

Hvis det derimod er et hår med krøller, er det en god idé at få det skåret med kniv - og ja, i etager!

Balsam skal aldrig i hovedbunden - det er jo selve håret, der skal have plejen.

Lidt voks efter tørring kan være fint til at lægge håret lidt ned.

Absolut en god idé med en tur til frisøren! Så kan vedkommende se dit hår - det er svært at rådgive, når man ikke ser håret.

Hanne

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 05-12-05 23:50

Hejsa...

Jeg er 14 og har længe ønsket mig langt hår, det tager bare sin tid for mit vedkommende..
Det går mig cirka til skuldrende nu... Og der er krøller i så det gør noget :P
Når jeg så har været ude i vinden begynder det at fucke helt op ? Når man kigger tæt på kan man se små hår begynde at stritte ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-12-05 00:30

Er det små hår i hovedbunden, der stritter? I så fald er det de nye hår, der vokser frem.

Hvis det er i spidserne, kan det være, fordi håret er spaltet. Så er det fornuftigt at få klippet lidt af. Ellers vil håret aldrig blive langt. Det bliver simpelthen slidt af og efterhånden er der kun halvlange tjavser tilbage.

Når dit hår ulder sådan op efter en gang vindblæsning, kan du evt. kramme spidserne med lidt voks - det gør også krøllerne pænere. gør det evt., når du har vasket og tørret håret, så ulder det måske ikke så meget efter en blæsetur. Bruger du lidt balsam i spidserne, når du vasker det?

Selvom det tager lang tid at få langt hår, skal det vel også være pænt? Da er det en god idé at få klippet 1 cm af hver 2. eller 3. måned, alt efter hvor spaltet, håret er.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : shallowbay

Dato : 17-01-06 09:05

Tak for svaret kvikke1.